کد خبر 740754
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
کودک عراقی

صندوق کودکان سازمان ملل هشدار داده است که بیش از ۵ میلیون کودک در عراق به کمک‌های فوری انسان دوستانه نیاز دارند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، یونیسف امروز پنجشمنبه در گزارشی اعلام کرده است که بیش از 5 میلیون کودک عراقی به کمک های فوری انسانی نیاز دارند. یونیسف جنگ داعش را یکی از وحشیانه ترین جنگ ها در تاریخ معاصر ارزیابی کرده است.

یونیسف با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در سراسر عراق، کودکان شاهد خشونت وحشتناک و غیر قابل تصوری هستند. آنها کشته، زخمی شده و مورد بدرفتاری قرار گرفته‌اند، جنگ داعش یکی از وحشیانه ترین جنگ ها در تاریخ معاصر به شمار می رود.

یونیسف افزود: در شهر موصل، کودکان عمدا توسط تروریست های داعش مورد هدف قرار گرفته و کشته می شوند تا خانواده ها مجازات شده و مانع از فرار آنها شود.

پیتر هاوکینز نماینده یونیسف در عراق در سخنانی تاکید کرد: این آژانس گزارش های نگران کننده‌ای از کشته شدن غیر نظامیان از جمله کودکان دریافت کرده است که برخی از این افراد در حال فرار از این شهر کشته شده اند.

وی برآورد کرده است که 100 هزار دختر و پسر کم سن و سال هنوز در مناطق تحت کنترل داعش در شهر موصل گرفتار شده اند و در شرایط فوق العاده خطرناکی زندگی می کنند.

وی از دو طرف خواسته است تا از جان کودکان حفاظت کنند و به تعهدات خود تحت قوانین انسان دوستانه پایبند باشند.

از سال 2014 تاکنون بیش از 1000 کودک کشته و 1100 کودک دیگر زخمی شده اند. بیش از 4650 کودک نیز از خانواده های خود جدا شده اند. تروریست های داعش از سال 2015 تاکنون بخش های وسیعی از اراضی اشغال شده را از دست داده اند و در آستانه شکست در شهر موصل قرار دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس