کد خبر 740270
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
مهدی سنایی

سفیر ایران در مسکو بر لزوم اتحاد مسلمانان جهان برای حل مشکل فلسطین، سوریه، یمن و بحرین تاکید کرده و گفت: حمله موشکی ایران به تروریست‌ها در خاک سوریه دو پیام برای جهان داشت.

 به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "مهدی سنائی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه اعلام کرد که ایران از همه مسلمانان جهان درخواست می کند تا برای حل و فصل مناقشه فلسطین، سوریه و دیگر مشکلات در خاورمیانه، با یکدیگر متحد شوند.

آقای سنائی روز سه شنبه در میزگردی به مناسبت روز جهانی قدس (آخرین جمعه ماه رمضان) که در دفتر شبکه تلویزیونی «روسیه الیوم» برگزار شد، گفت: «مشکل فلسطین بعد از گذشت ۷۰ سال، همچنان حل نشده باقی مانده است و تنها راه حل اختلافات و مشکلات در این زمینه اتحاد همه مسلمانان جهان است. دقیقا از همین طریق ما خواهیم توانست مناقشه سوریه، یمن، بحرین و حتی مشکلات باقی مانده در عراق را حل و فصل کنیم. اگر مناقشه فلسطین حل شود، امکان رفع دیگر مشکلات نیز وجود دارد. »

وی همچنین یادآور شد: «سیاست جدید آمریکا در مورد انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس، می تواند وخامت اوضاع در منطقه را بیشتر کند. البته مقامات واشنگتن هنوز در خصوص چنین تصمیمی مردد هستند. ولی در هر صورت این مسئله تهدید جدی برای فلسطین خواهد بود. »  

سفیر ایران در عین حال یادآور شد که مشکلات بوجود آمده کنونی بین کشورهای مسلمان، نتیجه دخالت نیروهای خارجی است.

مهدی سنائی همچنین به حمله موشکی ایران به مواضع گروه تروریستی داعش در خاک سوریه نیز اشاره نموده و گفت: «حملات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع تروریستها در شرق سوریه، پاسخی به حملات تروریستی اخیر در تهران بود. این حمله دو پیام برای جهان داشت: یکی اینکه قدرت نظامی-تدافعی ایران برای دفاع از منافع خویش را به خوبی نشان داد و دیگر اینکه، ایران در راه دفاع از کشور از تمام توان و امکانات خویش استفاده کرده و تردیدی در این زمینه نخواهد کرد. »

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس