کد خبر 740252
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
مرکل و ماکرون

صدر اعظم آلمان در سخنانی به مناسبت روز صنعت در آلمان ضمن انتقاد از سیاست‌های اقتصادی ترامپ تاکید کرد که برلین همراه با دولت فرانسه یک نقشه راه برای اصلاح منطقه یورو را ارائه می‌دهد.

 به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "هندلزبلات" آلمان، "دیتر کمپف"، رئیس فدراسیون صنایع آلمان (BDI) روز سه شنبه در سخنانی به مناسبت روز صنعت در برلین برای سال جاری میلادی یک رشد اقتصادی حدود ۱.۵ درصد و بدون تغییر را برای کشورش ارزیابی کرد.

رئیس فدراسیون صنایع آلمان انتقاد شدیدی به سیاست ها و رویکردهای ترامپ از جمله در ممنوعیت سفر برای اتباع برخی کشورهای عمدتا مسلمان، برگشت از قرارداد تجارت آزاد، تهدید برای قراردادن جریمه های گمرکی روی کالاهای آلمانی و خروج از توافق آب و هوای پاریس وارد کرد.

مرکل نیز در این دیدار به صورت غیر مستقیم و بدون اینکه از آمریکا نامی بیاورد سیاست های ترامپ را مورد انتقاد قرار داده و ضمن حمایت از تجارت آزاد گفت: دولت آلمان همه اقدامات لازم را به کار خواهد گرفت تا در نشست جی ۲۰ در هامبورگ توافقات گسترده ممکنی به دست آید. با توجه به قدرت اجرایی جدید در واشنگتن این امر ساده ای نیست. با این وجود باید تلاش لازم را به کار گیریم. دوباره و دوباره باید این مسئله توضیح داده شود که چرا بازارهای باز برای کارگران و مصرف کنندگان و شرکت ها امتیازاتی را می آورد.

وی افزود: ممکن است در کوتاه مدت جدایی و در پیش گرفتن اقتصاد حمایتی برای شرکت های بومی زندگی را کمی راحت تر کند اما در میان مدت و دراز مدت بخش سرمایه گذاری و شایستگی رقابت از این مسئله رنج خواهد برد.

مرکل همزمان آشکارا از روی کار آوردن یک وزیر دارایی منطقه یورو و بودجه جداگانه برای جامعه ارز مشترک اروپایی حمایت کرده و گفت: ما طبیعتا می توانیم به یک وزیرمالی مشترک بیاندیشیم در صورتی که شرایط مناسبی ایجاد شود.

وی همچنین تاکید کرد که دولت آلمان می خواهد همره با رئیس جمهور فرانسه یک نقشه راه برای اصلاح منطقه یورو را ارائه دهد. همچنین کمیسیون اتحادیه اروپا هم پیشنهادات لازم در این باره را ارائه داده است.

رئیس فدراسیون صنایع آلمان نیز از این اصلاحات حمایت کرده و گفت: نظم و انضباط در اصلاحات و در سیاست بودجه، نهادهای اروپایی قدرتمندتر و ابرازهای جدید برای اتحادیه ارز مشترک اروپایی لازم است.

وی همزمان خواستار کاهش حداکثری آسیب های خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در جریان مذاکرات برگزیت شده و گفت: ما به یک اساس پایدار و دراز مدت برای روابط اقتصادی خود با لندن  نیاز داریم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس