کد خبر 739821
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
موشک یمن

نیروهای یمنی ضمن خنثی کردن تلاش مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی برای نفوذ به برخی مناطق در اطراف صنعا، خسارات سنگینی به آن‌ها وارد ساختند.

 به گزارش مشرق به نقل از المسیره نت، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز دوشنبه خسارات سنگینی به مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در اطراف بخش نِهم در شمال شرق صنعا وارد ساختند.

در همین راستا یک منبع نظامی به المسیره گفت: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تلاش مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی برای نفوذ به السوداء و الصافح در نِهم را دفع کرده و خسارات سنگینی به آن‌ها وارد ساختند.

وی افزود: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، مراکز تجمع مزدوران در جنوب پایگاه القرن در اطراف نِهم را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.

از سوی دیگر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز سه‌شنبه مراکز تجمع خودروهای ارتش سعودی در جیزان را هدف قرار دادند.

یک منبع نظامی گفت که یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مراکز تجمع خودروهای سعودی در ام‌القطب شرقی در جیزان را با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار داد که این موشک‌ها به دقت به هدف مورد نظر اصابت کردند.

وی افزود: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک خودروی نظامی سعودی را منهدم کردند و یک نظامی سعودی نیز به ضرب گلوله نیروهای یمنی در شمال وادی‌المعاین در جیزان از پای در آمد.

نیروهای یمنی از ابتدای ماه رمضان عملیات نظامی خود را علیه مواضع ارتش سعودی و مزدورانش در جبهه‌های مختلف تشدید کرده و تاکنون خسارات سنگینی به آن‌ها وارد ساخته‌اند.

گفتنی است که صدها منافق و مزدور که در بین آن‌ها شماری از فرماندهان عالی‌رتبه مزدوران نیز دیده‌ می‌شوند، طی روزهای گذشته به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به هلاکت رسیده‌اند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین ۹۴ حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

بر اساس آمارهای رسمی، از ابتدای تجاوز عربستان به یمن تاکنون ۱۲۵۷۴ یمنی به شهادت رسیده‌اند که ۲۶۸۹ تن از آن‌ها کودک و ۱۹۴۲ تن زن هستند.  

همچنین شمار مجروحان حملات عربستان تاکنون به ۲۰۸۲۰ تن رسیده است که ۲۵۴۱ تن از آن‌ها کودک و ۲۱۱۵ تن زن هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
    0 0
    باید حملات به ریاض ادامه یابد یا حداقل شهر مخا سریعا در حملات مکرر شبانه آزاد شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس