کد خبر 739513
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
الهه منصوریان

ملی‌پوش ووشو بانوان سطح لیگ چین را بالا دانست و از مسئولان کمیته ملی المپیک نیز خواست تا جوایز ووشو را هم مثل دیگر رشته‌ها اهدا کنند.

به گزارش مشرق، الهه منصوریان به شرایط خود در لیگ چین اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تیم ما در لیگ چین دوم بودن خود را قطعی کرده و برای قهرمانی به میدان می‌رود. حریفی که در آخرین مرحله با آن بازی دارم ورزشکار جوانی است که انگیزه بالایی دارد و عنوان قهرمانی جوانان جهان را در کارنامه خود دارد اما به نظر من در رده بزرگسالان من از او بهتر باشم. به طور کلی باید بگویم که هر بازی در لیگ چین استرس سه بازی جهانی را دارد.

او با بیان اینکه لیگ چین تکنیکی‌تر از لیگ ووشو ایران است خاطرنشان کرد: سطح لیگ چین بسیار بالاست و از نظر من یک سر و گردن از بقیه کشورها و ایران بالاتر هستند اما ووشو ایران پیشرفت زیادی کرده است. حتی در برخی موارد ورزشکاران چینی در مقابل ووشوکاران ما تن به شکست داده‌اند چون ورزشکاران ما تلاش زیادی دارند و باید این را بدانیم که کشتی در خون ایرانی‌هاست.

ملی‌پوش بانوان ووشو در وزن ۵۲ کیلوگرم به برنامه‌های آینده خود نیز اشاره کرد و گفت: پنجشنبه در لیگ چین بازی خواهم داشت و به پیروزی برسم و پس از آن خود را برای انتخابی تیم ملی ووشو آماده می‌کنم تا در بازی‌های جهانی روسیه حاضر شوم.

لژیونر ووشو ایران در لیگ چین افزود:‌ برای جاکارتا هم تلاش خود را می‌کنم تا بتوانم به این رویداد مهم ورزشی برسم. در وزن ۵۲ کیلوگرم، من و خواهرم سهیلا رقیب هم هستیم که هر کدام بهتر باشیم، جواز حضور در بازی‌های آسیایی را کسب می‌کنیم. در وزن ۶۰ کیلوگرم نیز خواهرم شهربانو رقیبی ندارد و به احتمال زیاد به این بازی‌ها اعزام شود. با توجه به اینکه بازی‌های آسیایی جای کسب تجربه نیست و ایران فقط دو نماینده ووشو بانوان در این مسابقه‌ها خواهد داشت، تمام تلاش خود را می‌کنیم تا به این بازی‌ها صعود کرده و بهترین نتایج را کسب کنیم.

الهه منصوریان با بیان اینکه ووشو ایران پیشرفت زیادی کرده است، ادامه داد: در حال حاضر ووشو ایران به آمادگی تحسین‌برانگیزی رسیده است و برای مثال می‌توانم بگویم که هر گاه سه نماینده بانوان خود را به مسابقه‌های جهانی اعزام کرده است، توانسته به سه مدال طلا برسد و این نشان از سطح بالای ووشو در ایران است اما متاسفانه وقتی به مرحله توزیع مدال‌ها می‌رسیم، ووشو بی‌دفاع‌ترین ورزش است. امیدوارم مسئولان کمیته ملی المپیک به این مسئله توجه کنند چون مدال طلا در رشته‌های دیگر ۸۰ سکه طلا می‌گیرد اما در ووشو ۵۰ سکه طلا می‌گیرد و امیدوارم این مشکل برطرف شود.

لژیونر ووشو بانوان ایران در چین درباره سطح مربیان چینی که به ایران آمده‌اند، اظهار کرد: فکر می‌کنم بهتر است از مربیان چینی استفاده کنیم تا مربیان داخلی ما با قرار گرفتن در کنار این مربیان، به شرایط و سطح خوبی برسند چون مربیان چینی وارد شده به ایران سطح خوبی دارند. البته باید این را بگویم که ما مربیان داخلی خوبی داریم اما با سیاستی که فدراسیون در پیش گرفته است قطعا در آینده سطح مربیان داخلی پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس