کد خبر 739464
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
صیاد دریای عمان

معاون دریایی و بندری اداره‌ کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از نجات جان ۵ صیاد توسط مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار در آب های دریای عمان خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، سید حسن ابراهیمی با اعلام این خبر اظهار داشت: یک قایق صیادی با ۵ نفر سرنشین در فاصله ۳۰ مایلی از بندر چابهار به علت مشکل موتوری در هوای نامساعد (فورس ۵) به مدت چندین ساعت در دریا سرگردان بود.

وی افزود: از همین رو پس از سه ساعت عملیات جستجو و نجات دریایی، افراد مضطر به وسیله شناور ناجی ۵ نجات پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر نجات یافتگان در سلامت کامل به سر می برند و وضعیت جسمانی آن ها رضایت بخش گزارش شده است.

معاون دریایی و بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به فرماندهان و خدمه شناورهای سنتی و لنج ها توصیه کرد: با شروع فصل «مانسون» حتما به اطلاعات ارسالی از طرف مرکز جستجو و نجات دریایی توجه ویژه داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در صورت عدم دسترسی به اطلاعات هواشناسی قبل از اعزام به دریا با شماره ۰۵۴۳۵۳۲۱۴۱۵ جهت اطلاع از وضعیت دریا تماس حاصل کنند.

وی ادامه داد: دریانوردان محترم حتما برای صید بصورت گروهی اعزام شوند و تجهیزات ارتباطی مناسب را نیز به همراه داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس