کد خبر 739265
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
ترامپ

کاخ سفید از سفر هفته جاری دو مشاور ارشد دونالد ترامپ به بیت‌المقدس اشغالی و رام‌الله خبر داده است.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، یک مقام ارشد کاخ سفید روز یکشنبه تأکید کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد ۲ مشاور ارشد خود را به بیت المقدس و رام‌الله بفرستد تا درباره گام‌های بعدی احتمالی در راستای ازسرگیری مذاکرات صلح بین فلسطینی‌ها و اسرائیل، رایزنی و مذاکره کنند.

بر اساس این گزارش دونالد ترامپ قصد دارد جارد کوشنر مشاور ارشد کاخ سفید و دامادش را به سرزمین‌های اشغالی بفرستد. از سوی دیگر جیسون گرین بلات مشاور ارشد امنیت ملی کاخ سفید نیز به سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد. گرین بلات قرار است امروز دوشنبه وارد سرزمین‌های اشغالی شود ولی کوشنر چهارشنبه به منطقه سفر خواهد کرد.

این مذاکرات پس از آن انجام خواهد شد که ماه گذشته دونالد ترامپ با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی دیدار و گفتگو کرد.

یک مقام کاخ سفید تصریح کرد: مذاکرات پشت‌پرده بعد از سفر ترامپ به سرزمین‌های اشغالی، ادامه داشته است.

این مقام کاخ سفید افزود: کوشنر و گرین بلات قرار است در بیت المقدس و رام‌الله نشست‌هایی با مقام‌های اسرائیلی و فلسطینی داشته باشند تا به‌طور مستقیم دیدگاه‌های آنها را درباره اولویت‌های مورد نظرشان و گام‌های بعدی احتمالی بشنوند.

وی در ادامه گفت: ترامپ به‌طور روشن و شفاف اعلام کرده است که تلاش برای دستیابی به یک توافقنامه صلح پایدار بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها یک اولویت مهم برای او است. وی قویاً بر این باور است که صلح امکان‌پذیر و شدنی است.

کوشنر و گرین بلات در حال همکاری با رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا و اچ‌آر مک‌مستر مشاور امنیت ملی کاخ سفید در خصوص این موضوع هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
    1 0
    راستی از ناوهایی که فرستادید سواحل کره شمالی چه خبر؟؟؟؟ با ساز و دهل رفتند یواشکی برگشتند!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس