کد خبر 738874
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
مرگ

معاون مرکز بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت گفت: علت فوت مرد میانسال مشکوک به تب کریمه کنگو در بیمارستان تهران، تا اعلام نتایج آزمایش‌های انجام شده بر جسد وی، تائید نمی‌شود.

به گزارش مشرق، محمود نبوی گفت: خبر مرگ مشکوک مرد میانسال در بیمارستان تهران در حالی منتشر شد که علائمی نظیر تب کریمه کنگو، منجر به فوت بیمار شده است و بنابر دستور قضایی قرار  است نمونه برداری از جسد او در بخش ایزوله بیمارستان صادر شد تا در صورت تائید تب کریمه کنگو، جسد وی با شرایط خاص دفن شود.

وی افزود: تا مشخص نشدن دلیل اصلی مرگ این مرد، نمی‌توان خبری مبنی بر ورودبیماری تب کریمه کنگو به تهران را تائید کرد و باید موارد مشکوک به بیماری تحت نظر آزمایش قرار بگیرند.

به گفته نبوی با توجه به شیوع کنه‌های ناقل بیماری در فصل گرما، احتمال اشاعه این بیماری در کشور وجود دارد و امکان مهار کردن رشد و تکثیر کنه‌ها در طبیعت وجود ندارد. 

معاون مرکز بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: دام‌های آلوده به تب کریمه کنگو تنها در مدت ۷ روز می توانند ناقل بیماری باشند و بعد از گذشت این مدت از بیماری، ویروس در بدن دام زنده از بین خواهد رفت و نگرانی‌ برای آلودگی دام وجود ندارد. بر این اساس اگر دام آلوده ظرف این مدت ذبح نشوند دیگر ناقل بیماری نیست و  اگر در این مدت یک هفته کشار شود می‌تواند بیماری را منتقل کند. 

وی عنوان کرد: هر سال ۵۰  تا ۶۰ مورد بیماری عفونی همچون تب کریمه کنگو در کشور شناسایی می شودکه این آمار، حد طبیعی و نرمال شیوع بیماری‌های عفونی در کشور است؛ بنابراین توصیه می‌شود با توجه به نزدیکی عید قربان، از مصرف گوشت دام تازه ذبح شده جلوگیری شود. 

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس