کد خبر 738689
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۰
کودکان در شمال افغانستان

مردم و مقامات محلی شهرستان درزاب جوزجان در شمال افغانستان اظهار داشتند که تروریست ها به کودکان حملات انتحاری آموزش می دهند.

به گزارش مشرق، مقامات محلی شهرستان درزاب جوزجان در شمال افغانستان  می‌گویند که «ملک‌ طاهر اوف» پسر طاهر یولداش رهبر حزب تحریک اسلامی ازبکستان، نیروی انتحاری تربیت می‌کند.

«باز محمد داور» سرپرست شهرستان درزاب جوزجان اظهار داشت: ملک طاهر اوف و جمعه اکه، یک‌ نفر از اعضای ارشد این حزب در حال حاضر به کوکان در‌ درزاب جوزجان آموزش حملات انتحاری می‌دهند.

به گفتۀ سرپرست شهرستان درزاب، در حال حاضر گروه داعش زمینۀ فعالیت حزب تحریک اسلامی ازبکستان را در مناطق سردره و مغل‌القانی فراهم کرده تا با آموزش کودکان، حملات انتحاری را انجام دهند.

عبیدالله نوری سرپرست فرماندهی پلیس درزاب جوزجان نیز تأیید کرد که پسر طاهر یولداش و پاکستانی‌ها در شهرستان درزاب، مشغول آموزش حملات انتحاری به کودکان هستند.

سرپرست فرماندهی پلیس شهرستان درزاب جوزجان گفت که پسر طاهر یولداش در روستای سردره شهرستان درزاب جوزجان، کودکان دوازه‌ ساله را با دادن پول و یا با اجبار وادار به فراگیری آموزش‌ حملات انتحاری می‌کند.

مردم شهرستان های درزاب و قوش‌تپۀ جوزجان نیز با نگرانی از حضور پسر طاهر یولداش و به کارگیری کودکان در آموزش حملات انتحاری می‌گویند که اگر دولت عملیات پاکسازی را در این شهرستان آغاز نکند، فعالیت گروه حزب تحریک اسلامی گسترش خواهد یافت.

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس