کد خبر 738364
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی از اظهاراتش هنگام اعلام سیاست جدید این کشور در قبال کوبا به انتقاد از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ پرداخت و بار دیگر از آن به عنوان توافقی «بد» یاد کرد.

 به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سخنرانی در شهر «میامی» درباره سیاست جدید کشورش در قبال «کوبا» بار دیگر از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 هم انتقاد کرد. 

وی گفت: «در جریان سفر اخیر برون‌مرزی‌ام، گفتم که ایالات متحده در حال اتخاذ سیاستی مبتنی بر واقع‌گرایی اصولی است که ریشه در ارزش‌ها، منافع مشترک و وجدان دارد. این را هم گفتم که کشورها بایستی مسئولیت زیادی برای ایجاد ثبات در مناطق خودشان ایجاد کنند. مشکل بتوان سیاستی را تصور کرد که کمتر از توافق وحشتناک و منحرف دولت قبلی با رژیم کاسترو عقلانی باشد.» 

ترامپ ادامه دارد: «بسیار خوب، باید گفت که توافق هسته‌ای ایران هم منصفانه که نگاه بکنیم، بسیار بد بود. این دسته گل را هم از قلم نیندازیم. آنها با دولتی توافق کردند که اقدام به گسترش خشونت و بی‌ثباتی در منطقه می‌کند و چیزی هم به دست نیاوردند؛ فکرش را بکنید، هیچ چیز به دست نیاوردند- آنها برای همه چیز جنگیدند و ما به اندازی کافی سخت تلاش نکردیم، اما حالا آن روزها به پایان رسیده‌اند. کارت‌ها حالا دست ما است؛ ما حالا کارتها را داریم.»

رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «اقدام دولت قبلی در کاهش محدودیت‌های سفر و تجارت کمکی به مردم کوبا نمی‌کند و فقط رژیم کوبا را ثروتمند می‌کند.»

دونالد ترامپ در جریان سخنرانی خود در میامی روز جمعه یکی از سیاستهای نمادین باراک اوباما در دوران ریاست جمهوریش یعنی برقراری روابط حسنه با کوبا را زیر سوال برد.

وی روز جمعه از شهر میامی در ایالت فلوریدا، لغو توافق میان واشنگتن و هاوانا را که در سال 2014 میلادی منعقد شده بود اعلام و دولت کاسترو را رژیمی «وحشیانه» توصیف کرد. باراک اوباما توانسته بود با این توافق به بیش از نیم قرن تنش میان دو کشور پایان دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس