کد خبر 738240
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
دستگیری

دادستان تربت جام از دستگیری سرکرده اصلی و اعضای باند گروگانگیری مسلحانه خبر داد.

به گزارش مشرق، قنبری راد دادستان تربت جام از دستگیری سرکرده اصلی و اعضای باند گروگانگیری مسلحانه خبر داد.

وی ادامه داد:  اعضای این باند مخوف شرارت های مسلحانه را انجام و به اتهام چندین فقره قتل و گروگانگیری از 8 سال قبل تحت تعقیب نیروهای امنیتی و انتظامی بودند که با صدور دستورات ویژه قضایی دستگیر شدند.

دادستان عمومی و انقلاب تربت جام با اشاره به گروگانگیری اخیر این باند مسلح تصریح کرد: اعضای این باند آخرین گروگان خود را با دست و پاهای بسته در قناتی در منطقه تربت جام محبوس کرده بودند و قصد اخاذی  تا مبلغ 800 میلیون تومان داشتند که ناکام ماندند.

وی خاطرنشان کرد: با تمرکز فعالیت های اطلاعاتی روی اعضای این باند، گروه ویژه ای از نیروهای امنیتی و انتظامی با صدور دستورات قضایی وارد عمل شدند و در هفتم خرداد ماه 3 عضو این باند خطرناک دستگیر شدند.

قنبری راد تصریح کرد: گروهی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی استان خراسان رضوی نیز به گروه ویژه پیگیری این پرونده پیوستند و بدین ترتیب عملیات از آغاز شب‎های قدر در کوه ها و بیابان های اطراف تربت جام ادامه یافت؛ با برگزاری چندین جلسه کارشناسی و تجزبه و تحلیل اطلاعات به دست آمده در کنار سربازان گمنام امام زمان(عج) مشخص شد که سرکرده باند مذکور در اطراف تربت جام مخفی شده است بنابراین همه امکانات ردیابی و اطلاعاتی به کار گرفته شد تا اینکه نیروهای عملیاتی به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‎داد سرکرده باند قصد ورود به درمانگاهی در داخل شهر را دارد.

وی افزود: ماموران در پوشش های مختلف اطلاعاتی و در یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه موفق شدند سرکرده باند را به همراه یکی دیگر از اعضای این باند دستگیر کنند، این در حالی بود که طی ماه های گذشته 6 تن از عوامل مرتبط با اعضای این باند مخوف نیز در چنگ قانون گرفتار شده و با صدور قرار بازداشت موقت در زندان به سر می بردند. 

قاضی «قنبری راد» افزود: «الف-ب» (سرکرده 36 ساله باند) بلافاصله به مقر انتظامی هدایت شد و مورد بازجویی های تخصصی قرار گرفت اما او همواره تلاش کرد تا با وقت کشی و دادن اطلاعات غلط به نیروهای عملیاتی، فرصتی را برای فرار همدستانش فراهم آورد. 

وی گفت: در همین حال گروه های امنیتی و انتظامی فعالیت های اطلاعاتی خود را در 2 شاخه عملیاتی متمرکز کردند. 

وی اظهار کرد: گروهی که وانمود می کردند اعتراف سرکرده باند را باور دارند با وی در روستاهای مرزی همراه شدند اما گروه ویژه دیگر با استفاده از سرنخ های موجود و همچنین بهره گیری از فناوری های نوین به جست و جو در منطقه «کال جام رود» پرداختند چرا که بررسی های کارشناسی و پلیسی نشان می داد که آنان در یکی از قنات های خشکیده و قدیمی این منطقه مخفی شده اند.

این مقام قضایی تصریح کرد: بعد از مدتی فعالیت های اطلاعاتی و هماهنگ در نهایت گروهی از امدادرسانان هلال احمر این شهر نیز به یاری نیروهای عملیاتی آمدند و موفق شدند گروگان را داخل یکی از سوهای قنات خشکیده ای در همین منطقه شناسایی کنند اما با توجه به مسلح بودن اعضای باند شیوه عملیات تغییر کرد تا این که گروه ویژه عملیاتی با رعایت همه موارد ایمنی منطقه را به محاصره کامل درآوردند. در همین حال 4 فرد دیگر مرتبط با اعضای باند که برای فراری دادن متهمان وارد کمین نیروها شده بودند نیز دستگیر و عملیات در حالی با صدور دستور قضایی آغاز شد که از آنان مقداری مهمات هم به دست آمد. 

دادستان تربت جام تصریح کرد: در این عملیات هماهنگ، گروگان 50 ساله با دست و پاهای بسته از داخل سوی قنات نجات یافت و عضو مسلح این باند که حدود 21 سال داشت در چنگ قانون گرفتار آمد. 

وی افزود: از این فرد نیز یک قبضه سلاح کلاشینکف به همراه مقادیری مهمات کشف شد و بدین ترتیب اعضای این باند مخوف با انتقال به مقر انتظامی مورد بازجویی قرار گرفتند. 

قنبری راد خاطرنشان کرد: این جوان 21 ساله که از بستگان سرکرده باند است در بازجویی ها به قتل یکی از گروگان ها اعتراف کرد.

 دادستان عمومی و انقلاب تربت جام در پایان ضمن قدردانی از همه افراد و سازمان‌ها و نهادهایی که برای دستگیری اعضای این باند تلاش کردند، افزود: تحقیقات درباره جرایم دیگر این باند مخوف شرارت، قتل و آدم ربایی همچنان ادامه دارد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ابراهیم IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
    1 0
    خدا حفظتون کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس