کد خبر 738148
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۵
عایشه ییلماز

عایشه ییلماز مشاور عبدالله گل به جرم همکاری با گروه فتح الله گولن به زندان محکوم شد.

به گزارش مشرق به نقل از سایت خبری آکشام، شعبه پنجم دادگاه آنکارا عایشه ییلماز مشاور عبدالله گل رئیس جمهور سابق ترکیه را به اتهام همکاری با گروه گولن و تامین منابع مالی این سازمان به زندان محکوم کرد.


خانم عایشه ییلماز چندی قبل در راستای تحقیقات درباره افراد مظنون به عضویت در گروه گولن بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفته ولی با شرط کنترل قضایی آزاد شده بود.


در ادامه بررسی پرونده وی، دادگاه تجدیدنظر قرار بازداشت مجدد عایشه ییلماز صادر کرده و او امروز خود را به دادگاه معرفی کرده و پس از بررسی پرونده، توسط قاضی محکوم و روانه زندان شد.


در پرونده او استفاده از نرم افزار ارتباطی و محرمانه بایلوک که گفته می شود توسط اعضای گروه گولن استفاده می شود، قید شده است.


به ادعای دولت و مقامات قضایی ترکیه، ارتباط اعضای گروه گولن از طریق این نرم افزار با سایر اعضا و افراد بلندپایه این تشکیلات برقرار بوده است.


عایشه ییلماز که یکی از اعضای حزب عدالت و توسعه بود، در ماجرای تخلفات بانک آسیا نیز از متهمان بوده است.


بر این اساس وزیر دادگستری ترکیه یک ماه پیش تعداد افراد مرتبط با گروه فتح الله گولن را نزدیک ۱۵۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این افراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کودتای ۱۵ جولای سال گذشته ترکیه نقش داشتند.


ترکیه بعد از کودتا در چهار دوره متوالی حالت فوق العاده و با استفاده از اختیارات قانونی متاثر از آن و با صدور 'بخشنامه های در حکم قانون'، به تصفیه همه ارکان حکومتی و دولت از افراد متهم به کودتا پرداخته است.


ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به 'فتو' و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای ۱۵ جولای (۲۵ تیرماه سال ۱۳۹۵) را سازماندهی کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس