کد خبر 737965
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران تصریح کرد که این کشور علاوه بر ایران سیاست‌هایش در قبال چند کشور دیگر را هم در دست بازبینی دارد.

به گزارش مشرق، «هیثر نورت»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز پنجشنبه تصریح کرد که دولت جدید این کشور در حال بازبینی سیاست‌های خود در قبال چند کشور از جمله ایران است. 

بر اساس بیانیه‌ای که روی وب‌سایت این وزارتخانه قرار گرفته، «نورث» در پاسخ به سوال یک خبرنگار پاکستانی که خواستار دریافت جزئیاتی درباره بازبینی سیاست‌های واشنگتن در قبال اسلام‌آباد شده بود گفت: «من می‌توانم به شمار فهرستی از بازبینی سیاست‌ها در قبال کشورهای مختلف را نشان دهم، چون این کار در قبال کشورهای زیادی انجام می‌شوند.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: «ما در حال بازبینی سیاستمان در قبال ایران هستیم؛ سیاست افغانستان را بازبینی می‌کنیم. بازبینی سیاست پاکستان هم بخشی از همین‌ها است. بازبینی سیاست ما در قبال پاکستان، بخشی از بازبینی‌های گسترده‌تر سیاست‌های ملی ما در آسیای جنوبی است که علاوه بر پاکستان، افغانستان و سایر کشورها را هم شامل می‌شود.»

دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا قبلاً اعلام کرده در حال بررسی سیاست‌هایش در قبال ایران و توافق هسته‌ای با این کشور است. ترامپ اعلام کرده نهادهای مختلف دولتی آمریکا در حال بررسی این هستند که آیا رفع تحریم‌ها علیه ایران در راستای منافع آمریکا هست یا خیر. 

«رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت که سیاست‌های واشنگتن در قبال ایران هنوز به رئیس‌جمهور آمریکا ارائه نشده است. وی به رغم این گفت که بخشی از این سیاست بر کار با «عناصر داخلی» برای تغییر نظام سیاسی ایران استوار است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس