گمرک

مرکز اطلاعات منطقه‌ای سازمان جهانی گمرک عملکرد گمرکات در بخش کشف تخلفات و مبارزه با قاچاق کالاها را ارزیابی و اعلام کرده که از این نظر گمرک ایران پس از کشور ژاپن رتبه دوم را کسب کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از گمرک ایران؛ گمرک ایران در مبارزه و کشف انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی، قرص‌های مخدر و روان گردان‌ها و پیش ساز‌ها بهترین عملکرد را در مقایسه با دیگر گمرکات داشته است.
کشورهای هنگ کنگ، ژاپن و نیوزلند رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده اند.
بر اساس گزارش 2017 مرکز اطلاعات سازمان جهانی گمرک (RILO)، گمرک ایران با 171 مورد بیشترین تعداد و حجم کشفیات مواد مخدر را در میان سایر کشور‌ها به خود اختصاص داده است.
این مرکز در گزارش خود اعلام کرده است: در حوزه کشفیات مواد مخدر گمرک ایران فقط با 90 مورد کشف انواع حشیش و بذر شاهدانه بیشترین حجم کشفیات را به خود اختصاص داده است و رکورد جدیدی را در میان گمرکات سایر کشور‌ها به لحاظ کشف انواع حشیش و بذر شاهدانه به ثبت رسانده است.
متخصصان ژنتیک گیاهی روی گیاه شاهدانه کار ژنتیکی انجام داده اند و در نتیجه از گیاهی که ماده مخدر آن 6 % بود، گیاه جدیدی تولید کرده اند که ماده مخدر آن 25 % است.

رتبه دوم گمرک ایران در مبارزه با تخلفات و قاچاق

مرکز اطلاعات منطقه‌ای سازمان جهانی گمرک (RILO) عملکرد گمرکات در بخش کشف تخلفات و مبارزه با قاچاق سایر کالا‌ها را نیز ارزیابی و اعلام کرده که از این نظر گمرک ایران پس از کشور ژاپن رتبه دوم را کسب کرده است.
این ارزیابی شامل آخرین روشهای قاچاق و مسیرهای ترانزیت مواد مخدر و پیش سازها- سوخت- گونه‌های درحال انقراض –جرائم زیست محیطی- کشفیات مواد نوظهور (NPS) - دارو – کالاهای تقلبی- وسایرموارد مرتبط می‌شود.
گمرک ایران در حالی رتبه دوم را در مبارزه با تخلفات و قاچاق کالا پس از کشور ژاپن کسب کرده که بیشترین امتیازات کشور ژاپن به فعالیت‌های گمرک این کشور در حوزه مبارزه با تخلفات و تقلبات مالکیت معنوی (IPR) اختصاص دارد.
مرکز اطلاعات منطقه‌ای سازمان جهانی گمرک (RILO) در تحلیل انواع جرائم و قاچاق سازمان یافته به ارائه روند‌ها، الگو‌ها و موارد تجارت غیرقانونی در گزارشات خود هم پرداخته است که می‌تواند به کشورهای عضو در حفظ تجارت قانونمند بین المللی خود کمک شایان توجهی کند.
مرکز اطلاعات و امنیت منطقه‌ای سازمان جهانی گمرک موسوم به رایلو درعملیات مشترک منطقه‌ای علیه جرائم سازمان یافته و زیست محیطی، ابتکار عمل را بدست گرفته وهمه ساله با ارائه عملیاتی از قبیل: پروژه ترمیم لایه ازن (Sky Hole) باکنترل ونظارت بر قاچاق وترانزیت مواد مخرب لایه ازن وضایعات خطرزا -پروژه (Sesha) باهدف حمایت از گونه‌های ناب ازچوب والوار – پروژه (Crocodile) مبارزه باقاچاق سیگارت ومواد دخانی – پروژه (IRENE) قاچاق اسلحه‌های کوچک ازطریق پیک سریع وپست – پروژه (Smart CAT) و (CAT alyst) قاچاق مواد روان گردان و نوظهور به این مهم می‌پردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس