کد خبر 736708
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
نفت

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از افزایش ۸۷ درصدی صادرات نفت خام سبک ایران پس از برجام خبر داد و افزود: ۲۴۰ میلیون بشکه نفت خام سبک در سال ۹۵ از پایانه نفتی خارگ به مقاصد اروپا و آسیا صادر شد.

به گزراش مشرق به نقل از شرکت پایانه های نفتی ایران، سید پیروز موسوی، در نشست شورای مدیران این شرکت یادآور شد: با تلاش و همت شبانه روزی کارکنان و بهره‌گیری و استفاده از تمامی فرصت‌های عملیاتی، در سال گذشته ۲۴۰ میلیون بشکه از نفت خام تولیدی مناطق نفت‌خیز به مقاصد آسیا و اروپا صادر شده است که در قیاس با مدت مشابه سال ۹۴، (۱۲۸ میلیون بشکه) ۸۷ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: مهمترین دلیل افزایش صادرات نفت خام سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ بهبود شرایط بازاریابی و فروش نفت خام در دوره پسابرجام است.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران در باره وضعیت ذخیره‌سازی نفت خام نیز گفت: ذخیره‌سازی نفت خام نیز جهش قابل توجهی داشته است و شاهد دست‌یابی به موفقیت‌های خوبی در این زمینه در پایانه‌‌های نفتی خارگ و شمال بوده‌ایم.

موسوی ادامه داد: در راستای توسعه فعالیت‌های پایانه‌های نفتی گام‌های بسیار مهمی برداشته شده است و طرح‌های خوبی نیز اجرا شده و چند طرح مهم را در دستور کار داریم.

وی افزود: از موفقیت‌های سال گذشته شرکت پایانه‌های نفتی ایران می‌توان به دستیابی به بالاترین صدور نفت خام، فرآورده و میعانات گازی به میزان حدود هفت میلیون بشکه در ۲۴ ساعت اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس