کد خبر 736394
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
امیر قطر

پس از آنکه چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس از هفته گذشته تمامی روابط خود با قطر را قطع کرده اند، قطر دو مسیر کشتیرانی جدید به بنادر عمان ایجاد کرده است.

به گزارش مشرق، پس از آنکه چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس از هفته گذشته تمامی روابط خود با قطر را قطع کرده و موجب نگرانی این کشور کوچک وابسته به واردات در مورد کاهش عرضه مواد غذایی شده اند، قطر دو مسیر کشتیرانی جدید به بنادر عمان ایجاد کرده است.

عربستان، امارات و چند کشور دیگر عربی هفته گذشته با متهم کردن قطر به حمایت از ایران و تامین مالی گروه های تروریستی، کلیه روابط دیپلماتیک، مسافرتی و تجاری خود با این کشور را قطع کردند.

قطع ارتباطات حمل و نقل هوایی، دریایی و زمینی موجب قطع مسیرهای مهم واردات کالا به قطر و جمعیت 2.7 میلیون نفری این کشور شده است.

هزاران کشتی کانتینری که باید عازم قطر می شدند، همچنان در بندر جبل علی امارات سرگردان هستند. ایران و ترکیه از طریق هوایی مواد غذایی به این کشور ارسال کرده اند.

عمان نیز یکی از اعضای شورای همکاری خلیج فارس است، اما رویکرد دیپلماتیک نسبتا مستقل تری نسبت به 5 کشور دیگر این شورا در قبال ایران دارد.

بر اساس اعلام شرکت مدیریت بنادر قطر، از هر کدام از طریق این دو مسیر کشتیرانی جدید، هر هفته 3 کشتی بین بندر حمد قطر و بنادر عمانی صحار در شمال و سلاله در جنوب تردد خواهند کرد.

دوحه اعلام کرده که قطع ارتباطات تجاری و حمل و نقل هوایی، دریایی و زمینی با این کشور در حال آسیب زدن به ساکنان این کشور است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس