نتانیاهو

نخست وزیر اسرائیل خواستار برچیده شدن آژانس سازمان ملل شده که در حال کمک رسانی به میلیون‌ها آواره و پناهجوی فلسطینی است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه خواستار برچیده شدن آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل شده و آن را به اقدامات ضد اسرائیلی کرده است.

نتانیاهو تاکید کرده است که این پیام خود را به نماینده آمریکا در سازمان ملل منتقل کرده است.

عدنان ابو حسنی سخنگوی آژانس امداد و کار سازمان ملل موسوم به آنروا در این باره گفت: نتانیاهو به دنبال یک مساله فانتزی است.

آمریکا متحد اصلی اسرائیل، بزرگترین کمک کننده به آنروا در سال گذشته بوده و وعده داده است تا 368 میلیون دلار کمک مالی اختصاص دهد.

نتانیاهو در اظهاراتی در نشست هفتگی کابینه اسرائیل، گفت: آنروا به جای حل مشکل، در حال تداوم مشکل پناهندگان فلسطینی و تحریک اقدامات ضد اسرائیلی است. اکنون وقت آن رسیده است که آنروا برچیده شده و با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل ادغام شود.

وی افزود: در دیداری که روز چهارشنبه در بیت المقدس با نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل داشتم، به او گفتم که اکنون وقت آن است که سازمان ملل مساله موجودیت آنروا را مجددا مورد بررسی قرار دهد.

آنروا در سال 1949 میلادی توسط مجمع عمومی سازمان ملل تشکیل شد، پس از آنکه صدها هزار آواره فلسطینی از سرزمین های خود در جریان جنگ 1948 میلادی و تاسیس اسرائیل، رانده شدند.

این آژانس اعلام کرده است که هم اکنون بیش از 5 میلیون آواره و پناهجوی فلسطینی در خاورمیانه ثبت نام شده اند.

کریس گینس سخنگوی ارشد آنروا نیز در واکنش به اظهارات نتانیاهو تاکید کرد: تنها مجمع عمومی سازمان ملل است که می تواند با اکثریت آرا، حکم آژانس را تغییر دهد. در دسامبر 2016 میلادی، مجمع عمومی با اکثریت آرا به تمدید 3 ساله فعالیت آنروا رای مثبت داده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حقگو IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
    0 0
    اگر امریکا کاری نکند حتما ال سعود دستورات اربابش را اجرایی می کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس