کد خبر 736006
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷
بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان از بررسی طرح فراگیر بیمه بازنشستگی برای همه ایرانیان همانند بیمه سلامت (درمان) در دولت خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدرضا رستمی، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در حاشیه امضای تفاهم نامه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با استانداری تهران در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: این طرح به پیشنهاد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون های هیئت دولت در حال بررسی است.

وی افزود: در صورت تامین مالی و رفع موانع قانونی طرح بیمه اجتماعی به منظور پرداخت بازنشستگی به تمام ایرانیان همانند خدمات بیمه سلامت صورت خواهد گرفت.

افراد بالای 50 سال روستایی فقط تا پایان خرداد بیمه اجتماعی می شوند
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: افراد بالای 50 سال روستایی فقط تا پایان خردادماه 96 امکان نام نویسی و استفاده از خدمات این بیمه را دارند.

محمدرضا رستمی افزود: براساس قانون بازنشستگی پیش از موعد در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از این پس افراد بالای 50 سال امکان نام نویسی و استفاده از خدمات این بیمه را نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه این قانون از اول تیرماه امسال اجرا می شود گفت: براساس این قانون همه روستائیان بالای 70 سال سن که حداقل 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه به این صندوق را داشته باشند، می توانند از مزایای مستمری بازنشستگی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر استفاده کنند.

1 میلیون و 500هزار سرپرست خانواده روستایی بیمه اجتماعی دارند
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر از پوشش بیمه ای یک میلیون و پانصد هزار سرپرست خانواده روستایی در سراسر کشور خبر داد.

محمدرضا رستمی گفت حدود شش میلیون خانوار در روستاها زندگی می کنند که تلاش ما گسترش بیمه اجتماعی برای همه خانواده های روستایی است.

وی افزود: استان آذربایجان شرقی با 40 درصد پوشش بیمه اجتماعی روستاییان بیشترین سطح پوشش و استان هرمزگان کمترین سطح پوشش بیمه اجتماعی روستاییان را در کشور دارد.

رستمی اضافه کرد: استان تهران نیز با 10 درصد پوشش بیمه اجتماعی برای روستاییان در رتبه های پایین پوششی کشور قرار دارد.

وی افزود: از 280 هزار سرپرست خانوار واجد شرایط در روستاهای استان تهران تنها 25 هزار خانوار زیر پوشش بیمه اجتماعی روستاییان قرار دارند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستایان و عشایر گفت: این تفاهم نامه به منظور همکاری برای افزایش پوشش بیمه اجتماعی روستاییان در استان تهران با همکاری استانداری ، فرمانداری ، بخشداری و دهیاری های استان است.

وی افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر مبالغ دریافتی را براساس مطالبات اساسی در طرح های پر بازده اقتصادی سرمایه گذاری می کنند.

رستمی گفت: کل حق بیمه پرداختی هر سرپرست خانوار روستایی برای مستمری بازنشستگی یا مستمری از کار افتادگی و یا مستمری فوت فقط پنج درصد از کل درآمد خانواده از بخش کشاورزی است.

وی افزود: دولت نیز سهم کارفرما در سایر بیمه ها را تقبل کرده و 10 درصد از کل درآمد خانواده روستایی را در هر ماه برای این بیمه می پردازد.

رستمی اضافه کرد: حداکثر پرداخت هر خانواده روستایی برای بیمه اجتماعی در سال 480 هزار تومان است که در صورت پرداخت مستمری این مبلغ ماهانه به خانواده پرداخت می شود که در واقع 12 برابر مبلغ دریافت از روستاییان است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس