کد خبر 735754
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
پرچم عربستان

پایگاه خبری «ایندیپندنت» به نقل از فعالان حقوق بشری گزارش داد که بمب‌های ساخت انگلیس در 81 حمله غیرقانونی عربستان سعودی به یمن مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

 به گزارش مشرق، پایگاه خبری «ایندیپندنت» به نقل از فعالان حقوق بشری گزارش داد که بمب‌های ساخت انگلیس در 81 حمله غیرقانونی عربستان سعودی به یمن مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

ایندیپندنت نوشت: از بهار سال 2015 عربستان با ایجاد یک «کمپین هوایی ویرانگر» مناطق پرجمعیت در یمن را هدف قرار داده و موجب مرگ غیرنظامیان شده و بیمارستان‌ها و مدارس از جمله اهداف این کمپین هوایی هستند.

این پایگاه خبری در ادامه نوشت: در بسیاری از این حملات که نقض قوانین بین‌المللی به شمار می‌روند از بمب‌ها و مهمات خوشه‌ای ساخت انگلیس استفاده می‌شود و در طول دو سال گذشته فروش این مهمات به عربستان سود 3 میلیارد دلاری برای انگلیس به همراه داشته است.

کپپین ضد تجارت اسلحه پیش از این همدستی انگلیس با عربستان در جنایات حقوق بشری این کشور در یمن که موجب مرگ 10 هزار غیرنظامی شده را به چالش کشیده و این پرونده در حال حاضر در انتظار حکم دادگاه به سر می‌برد.

با این وجود «امبر راد» وزیر کشور انگلیس در واکنش به شکایت کمپین ضد تجارت اسلحه با اطمینان خاطر گفته است که رأی دادگاه به نفع دولت انگلیس خواهد بود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس