آمریکا

ترامپ: «تاکید می‌کنیم کشورهایی که از تروریسم حمایت می‌کنند، خود قربانی شری می‌شوند که می‌گسترانند.»

به گزارش مشرق، یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «حملات روز چهارشنبه داعش در تهران خوشحال‌کننده و به نفع ‏آمریکا بود. شاید این فکر بدی نباشد که آمریکا از سنی‌هایی که به حزب‌الله و شیعه‌های دشمن ما حمله می‌کنند، حمایت کند، این فکر خوبی نیست؟»!


اینها بخشی از اظهارات دینا روراباکر، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به حوادث تلخ تروریستی ۱۷ خرداد ماه تهران توسط جنایتکاران مزدور گروهک تروریستی داعش است که به شهادت ۱۷ تن و مجروح شدن بیش از ۵۰ تن از هموطنانمان منجر شد و برخی رسانه‌ها تلاش کردند، چنین واکنشی از سوی این مقام آمریکایی را «عجیب و غیرمنتظره» جلوه دهند، در حالی که مرور واکنش سایر مقامات آمریکایی نسبت به این حادثه، اقدامات خصمانه آمریکا علیه کشورمان و اذعان به تلاش آمریکا برای ایجاد داعش با هدف ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران از سوی مقامات آمریکایی و توصیه آنها به  اتخاذ چنین مواضعی نه تنها جای تعجب باقی نمی‌گذارد که اگر موضعی غیر از این از مقامات آمریکایی شاهد بودیم جای شگفتی و تعجب داشت.


پیام وقیحانه رئیس‌جمهور آمریکا درباره حوادث تروریستی تهران


دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا پس از حملات تروریستی ۱۷ خرداد تهران نیز از جمله مقامات آمریکایی بود که با صدور بیانیه‌ای مغرضانه به این حملات واکنش نشان داد اما به جای محکوم کردن این حملات، بار دیگر در ادامه اتهام‌زنی‌های قبلی خود، ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و در واقع، حملات تروریستی در تهران را حق ایران دانست.


 ترامپ در بیانیه کوتاه و مغرضانه خود گفت: «ما برای قربانیان بی‌گناه حملات تروریستی در ایران و مردم این کشور که اوقات چالش‌برانگیزی را تجربه می‌کنند، اندوهگین هستیم و دعا می‌کنیم. اما تاکید می‌کنیم کشورهایی که از تروریسم حمایت می‌کنند، خود قربانی شری می‌شوند که می‌گسترانند.»


این اظهارات وقیحانه واکنش وزیر امور خارجه کشورمان را به همراه داشت. محمدجواد ظریف در توییتی در واکنش به این اظهارات ترامپ نوشت که بیانیه کاخ سفید در حالی که ایران با اقدامات تروریستی افراد وابسته به آمریکا مقابله می‌کند نفرت‌انگیز است و مردم ایران چنین ادعای دوستی آمریکا را رد می‌کنند.


هیلاری کلینتون: داعش را خودمان ساختیم


این اشاره ظریف به مقابله ایران با اقدامات تروریستی افراد «وابسته به آمریکا» یعنی داعش را پیش‌تر نیز هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا به گونه‌ای جامع‌تر و کامل‌تر در کتاب خاطرات خود آورده بود.


هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا در کتاب خاطرات خود صراحتا به ایجاد داعش توسط ایالات متحده آمریکا و هدف از تاسیس آن اذعان کرده و می‌نویسد: ما وارد جنگ عراق،‌ لیبی و سوریه شدیم و همه چیز بر وفق مراد و بسیار خوب بود اما ناگهان انقلاب مصر در ۳۰ ژوئن رخ داد و همه چیز ظرف ۷۲ ساعت تغییر کرد.


وی در ادامه آورده است: من به ۱۱۲ کشور جهان سفر کرده بودم و با برخی از دوستان این توافق حاصل شد تا به محض اعلام تاسیس داعش این گروه به رسمیت شناخته شود اما ناگهان همه چیز فروپاشید. توافق شده بود تا دولت اسلامی(داعش) در روز ۵/۷/‌۲۰۱۳ اعلام شود و ما منتظر اعلام تاسیس آن بودیم تا ما و اروپا هرچه سریعتر آن را به رسمیت بشناسیم.


این مقام سابق آمریکا خاطرنشان کرده است: ما تلاش داشتیم تا از طریق اخوان‌المسلمین و از طریق داعش مصر را تحت کنترل درآورده و آن را تقسیم کنیم و پس از آن به کشورهای حوزه خلیج ‌فارس برویم. کویت اولین کشوری بود که از طریق دوستان ما در آنجا آماده بود و سپس عربستان و بعد از آن امارات و بحرین و عمان مد نظر ما بودند و پس از آن منطقه عربی کاملا تقسیم می‌شد و به صورت کامل آن را تحت کنترل در می‌آوردیم. ما منابع نفت و گذرگاه‌های آبی را تحت تصرف خود درمی‌آوردیم. اگر برخی از اختلافات میان آنها وجود داشت اوضاع تغییر می‌کرد.


اوباما و کلینتون بنیانگذاران داعش هستند


این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا نیز که در اظهاراتی مضحک ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده و آن را مستحق حملات تروریستی می‌داند، در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باراک اوباما، رئیس‌جمهور و هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا را بنیانگذاران گروه تروریستی داعش در منطقه خاورمیانه معرفی کرده بود .


اسنودن: داعش، مولود سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی


چندی پیش هم پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا اذعان کرده بود که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در شکل‌گیری گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام «داعش» نقش داشتند و در عملیاتی با نام «لانه زنبور» گروه داعش را تشکیل دادند.


ادوارد اسنودن فاش کرده بود که گروه داعش برای حمایت از اسرائیل تشکیل شده و هدف عملیات «لانه زنبور» تشکیل گروهی با شعارهای اسلامی است که تندروها را از سراسر جهان جذب کند و بر اساس اندیشه‌های تکفیری، سلاح خود را به سوی کشورهای مخالف موجودیت اسرائیل نشانه بگیرد.


برای ضربه به ایران گسل‌های قومی را تحریک و نهادی‌های نظامی را تضعیف کنید


همچنین اسکات مودل رئیس ‌اجرایی شرکت راپیدان گروپ که رزومه امنیتی بالایی در دولت آمریکا دارد، در یکی از جلسه استماع کنگره با ارائه نقشه راه مهمی برای دولت آمریکا به منظور مواجهه با ایران به دولت آمریکا توصیه می‌کند که به اعتراضات کارگری و همچنین مسائل قومی در ایران بپردازد و به آنها بدمد. مسائل زنان و معلمان از دیگر مباحثی است که مودل تاکید می‌کند باید دولت آمریکا به شدت از آنها برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران بهره‌برداری کند.


او تاکید می‌کند: ما باید کمک کنیم تا «خوشه‌های نارضایتی از هم گسسته» به هم پیوند بخورند و منجر به رفتار قویتر ضد جمهوری اسلامی شوند.


مودل همچنین تاکید ویژه‌ای بر موضوع قومیت‌ها در ایران دارد و می‌گوید محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اختلاف و تضعیف جمهوری اسلامی است.


وی با تاکید بر اینکه باید در این نقشه راه از عربستان سعودی نیز همکاری صورت بگیرد، می‌گوید: محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان سعودی و نسل او، می‌توانند شرکای موثر و مفیدی در این خصوص باشند چون نسل آنها تلاش می‌کنند ، بازتعریفی از پادشاهی(سعودی) داشته باشند.


این افسر امنیتی آمریکایی در بخش دیگری از اظهاراتش تاکید می‌کند که مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) این حق را دارد که هر ساله به یکصد نفر از افرادی که کمک فوق العاده‌ای به جمع آوری اطلاعات آمریکا و اقدامات مخفی آن می‌کنند،‌گرین کارت بدهد!


مودل در بخش دیگری از پیشنهادات خود ادامه می‌دهد: آمریکا باید عربستان سعودی و شرکای ما در شورای همکاری خلیج(فارس) را ترغیب کند تا به راهبرد منطقه‌ای خود برای مقابله با تهاجم ایران در سراسر منطقه ادامه دهند.


بر اساس آنچه اشاره شد اقدامات تروریستی تهران که موجب شهادت ۱۷ نفر از هموطنانمان شد بی‌شک اقدامی سازمان یافته از سوی آمریکا و آل‌سعود و کاملا متاثر از تغییر سیاست‌های آمریکا در قبال ایران ،انتصابات جدید در سازمان سیا و نشست آمریکایی-عربی در ریاض است در یک کلام محصول تجمیع همه نیروها و توان جبهه‌ای به وسعت ریاض تا واشینگتن است و نباید از واکنشهای سخیف مقامات آمریکایی نسبت به این حوادث اظهار تعجب نمود.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس