سالگرد

نخستین سالگرد درگذشت استاد حمید سبزواری، شاعر نامدار انقلاب، دوشنبه این هفته در زادگاه وی برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، نخستین سالگرد درگذشت استاد حمید سبزواری، شاعر نامدار انقلاب، دوشنبه این هفته با عنوان «اولین کنگره شعر انقلاب» و با مشارکت بنیاد شعر و ادبیات داستانی در زادگاه وی برگزار می‌شود.

این مراسم، صبح و شامگاه دوشنبه 22 خرداد 96 در دو بخش علمی ـ تخصصی و مجلس ترحیم مردمی برگزار خواهد شد که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار و بنیاد شعر و ادبیات داستانی در برپایی آن مشارکت خواهند داشت.
 
بر اساس این گزارش، بخش علمی و نشست‌های تخصصی نخستین سالگرد استاد حمید سبزواری، صبح دوشنبه از ساعت 10 صبح در دانشگاه حکیم سبزواری شهر سبزوار برقرار خواهد شد و شاعران، اندیشمندان و چهره‌های فرهنگی، علاوه بر شعرخوانی با موضوع انقلاب و حمید سبزواری، درباره شخصیت و آثار این شاعر بزرگ انقلاب سخن خواهند گفت.
 
مراسم ترحیم عمومی و مردمی مرحوم حمید سبزواری نیز، شامگاه دوشنبه پس از افطار با حضور مردم و شخصیت‌های فرهنگی و ادبی بر سر مزار او در بوستان جانبازان سبزوار برگزار خواهد شد.
 
جواد محقق، معاون شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی و حجت‌الاسلام زکریا اخلاقی و عباس باقری، شاعرانی هستند که به نمایندگی از این بنیاد در کنگره شعر انقلاب و مراسم سالگرد پدر شعر انقلاب حضور خواهند یافت.
 
سال گذشته نیز، آیین چهلم درگذشت استاد حمید سبزواری به همت بنیاد شعر و ادبیات داستانی و با مشارکت سایر نهادهای فرهنگی در زادگاه این شاعر بلندآوازه انقلاب برپا شده بود.
 
حسین ممتحنی معروف به حمید سبزواری، شاعر مشهورترین سروده‌های انقلابی مانند «خمینی ای امام» و «آمریکا، آمریکا، ننگ به نیرنگ تو» 22 خرداد سال گذشته در 91 سالگی درگذشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس