کد خبر 735160
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
پرچم افغانستان

افغانستان برای گرامی داشت قربانیان رویدادهای تروریستی روزهای گذشته در کابل و سایر استان های این کشور که صدها کشته و زخمی برجا گذاشت، امروز (شنبه) را روز عزای ملی اعلام کرد.

 به گزارش مشرق، در بیانیه ریاست جمهوری افغانستان آمده است که در این روز پرچم افغانستان در داخل کشور و تمامی نمایندگی های سیاسی خارج از کشور به حالت نیمه افراشته درخواهد آمد.

در بیانیه ریاست جمهوری از مردم افغانستان خواسته شده که فردا با حضور در مساجد و برگزاری مجلس ختم قرآن در این ماه پرفضیلت رمضان، برای شادی روح قربانیان رویدادهای تروریستی و برقراری صلح در کشور به نیایش بپردازند.

در این آمده است که «رهبران حکومت افغانستان، نمایندگان مجلس و اعضای دادگاه عالی همراه با مردم، شرکت فعال در این مراسم خواهند داشت.

پیشتر برخی از فعالان سیاسی از اعلام نشدن عزای عمومی در کشور به دلیل کشته و زخمی شدن صدها تن از شهروندان در رویدادهای تروریستی از حکومت وحدت ملی انتقاد کرده بودند.

انفجار مرگبار روز چهارشنبه دهم خرداد در منطقه دیپلماتیک پایتخت افغانستان ۱۵۰ کشته و بیش از ۴۰۰ زخمی برجا گذاشت و شماری از شهروندان نیز پس از برپائی تظاهرات اعتراض آمیز با شلیک گلوله کشته و زخمی شدند و به دنبال آن در جریان خاکسپاری یکی از قربانیان این تظاهرات نیز سه حمله انتحاری صورت گرفت که جمعی از شرکت کنندگان در این مراسم جان باختند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس