کد خبر 735064
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹
معبر مرزی با سوریه

نخستین گروه از نیروهای ارتش سوریه به نوار مرزی این کشور با عراق رسید.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه المیادین، ارتش سوریه به مرز سوریه با عراق رسید. نخستین گروه از نیروهای ارتش سوریه به نوار مرزی این کشور با عراق رسید.

این گروه از نیروهای ارتش سوریه در شمال شرق منطقه تنف به خط مرزی رسید. این منطقه مرزی بخشی از صحرای شرقی تدمر است.

گذرگاه التنف سوریه با گذرگاه الولید وابسته به شهر الرطبه در استان الانبار هم مرز است. گذرگاه الولید عراق در ماه اگوست سال 2016 یعنی ده ماه پیش از سوی عشایر اهل سنت الانبار معروف به (صقور الصحراء) عقاب های بیابان، که با دولت عراق همکاری می کنند آزاد شد. این گذرگاه مهم با کشورهای سوریه و اردن مرز دارد. 

گذرگاه الولید 440 کیلومتر با شهر الرمادی مرکز استان الانبار فاصله دارد و با بغداد نیز 560 کیلومتر فاصله دارد. داعش برای بازگرداندن ناامنی به این گذرگاه بسیار تلاش کرد و آخرین باری هم که از سمت التنف سوریه به گذرگاه الولید حمله کرد، در روز نهم آوریل گذشته یعنی دو ماه پیش بود که در آن حمله ناکام ، نیروهای عشایر الانبار توانستند سه خودروی بمب گذاری شده داعش را منهدم و چهار انتحاری را به هلاکت برسانند. امنیت گذرگاه الولید به عهده عشایر اهل سنت است و به زودی به گارد مرزی ارتش عراق تحویل داده خواهد شد. 

نیروهای مردمی عراق هیچ مسوولیتی در تامین امنیت گذرگاه الولید عراق ندارند و فقط تلاش دارند، خودشان را به گذرگاه القائم همرز با گذرگاه البوکمال سوریه برسانند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نقی IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
    0 0
    به امید پیروزی ها بیشتر
  • کامران IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
    0 0
    بهترین خبر ممکن،، ولی باید خیلی مراقب باشیم چون همه دنیا از این هلال شیعه ناراضی هستند و هرجور شده میخوان جلوشو بگیرن ولی باید مرز عراق و سوریه تا آخر دیگه دستمون بمونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس