کد خبر 734918
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
انتخابات بریتانیا

رهبر حزب ملی اسکاتلند بر این باور است که نتایج انتخابات پارلمانی برای نخست وزیر بریتانیا فاجعه بار بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، نیکولا استورژن وزیر اول اسکاتلند و رهبر حزب ملی تاکید کرد: نتایج انتخابات پارلمانی برای حزب ملی اسکاتلند ناامید کننده بوده است ولی نتایج انتخابات برای ترزا می نخست وزیر بریتانیا فاجعه آمیز است.

وی در سخنانی تصریح کرد: بی شک، نتایج انتخابات برای حزب ملی اسکاتلند ناامید کننده است، ما برخی کرسی های نمایندگی را از دست دادیم. این یک فاجعه برای ترزا می نخست وزیر بریتانیا بوده است. وی تصور می کرد که با برگزاری انتخابات پارلمانی می تواند مخالفان را شکست دهد و با کنار زدن همه مخالفان به اکثریت قاطع کرسی های پارلمانی دست یابد ولی این انتخابات برای او فاجعه بار شده است.

وی افزود: درباره خواست حزب ملی اسکاتلند برای برگزاری همه پرسی دوم استقلال از پادشاهی متحد، بازنگری خواهم کرد.

حزب ملی اسکاتلند در این انتخابات برخی از کرسی های پارلمانی خود را از دست داده است.

در حالی که هنوز نتایج تنها 17 حوزه رأی‌گیری در انتخابات پارلمانی انگلیس اعلام نشده، حزب محافظه‌کار به رهبری «ترزا می» قادر به کسب اکثریت کرسی‌ها در مجلس این کشور نخواهد بود.

حزب می، در حال حاضر مطابق آمارهای رسمی موفق به کسب 308 کرسی شده و برای به دست آوردن اکثریت مطلق نیاز به کسب 18 کرسی دیگر خواهد داشت. نتایج نهایی این انتخابات قرار است تا ساعاتی دیگر اعلام شود.

مردم انگلیس روز پنجشنبه در انتخابات سراسری برای تعیین سرنوشت 650 کرسی پارلمان به پای‌صندوق‌های رأی رفتند. انتخاباتی که طبق تصمیم ترزا می، نخست‌وزیر، 3 سال پیش از موعد مقرر برگزار شد.

حدود یک ماه‌ونیم پیش نخست‌وزیر انگلیس به میان خبرنگاران آمد و از تصمیمش برای برگزاری انتخابات زودهنگام خبر داد. خانم «می» نیاز به یک پارلمان یکدست و حامی دولت برای حضور قوی در مذاکرات مربوط به خروج از اتحادیه اروپا، موسوم به «برگزیت» را دلیل این تصمیم اعلام کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس