کد خبر 734917
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
دست‌بوسی اردوغان از پسر امیر کویت

در پی تصمیم ترکیه مبنی بر استقرار نیرو در قطر، معروف ترین روزنامه‌های سعودی با انتقاد تند از ترکیه اتهامات خطرناکی را به آن وارد کردند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری «عربی21»، در پی تصمیم پارلمان ترکیه مبنی بر استقرار تعدادی از نیروهای ارتش این کشور در قطر، معروف ترین روزنامه های سعودی شامل الریاض و عکاظ ضمن انتقاد تند از ترکیه، اتهامات خطرناکی را به آن وارد کردند.

انتقاد تند از ترکیه و تهدید به برملا کردن طرح دخالت در کشورهای عربی

الریاض و عکاظ  ترکیه را به حمایت از تروریسم متهم کردند و روزنامه «عاجل» نیز با انتشار گزارشی اعلام کرد، از توافق ترکیه و قطر برای دخالت در کشورهای عربی به منظور ایجاد بی ثباتی در آن پرده برخواهد داشت.

متهم کردن ترکیه و قطر به ادامه سیاست های تحریک آمیز علیه مصر

عکاظ  نیز در خبری که روزنامه الریاض نیز آن را منتشر کرد، اعلام کرد، گروه تروریستی الاخوان در اولین واکنش به تصمیم عربستان، مصر، بحرین و امارات و نیز تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی مبنی بر قطع روابط با قطر، در ترکیه گردهم آمدند و در حضور شخصیت های سرشناس دولت ترکیه در خصوص ادامه حمایت از این گروه و تلاش برای حمایت از دولت قطر و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر این کشور به توافق رسیدند و تصمیم گرفتند به سیاست های تحریک آمیز خود علیه مصر ادامه دهند .

این روزنامه مدعی شد ، به اعضای اخوان المسلمین که در قطر اقامت دارند دستور داده شد به سرعت این کشور را ترک کرده و عازم سودان، ترکیه، انگلیس و مالزی شوند تا فشارها بر قطر کاهش یابد.

در این میان روزنامه عاجل سعودی نیز مدعی شد، اسنادی محرمانه به دست آورده است که از هماهنگی بین ترکیه و قطر در بالاترین سطوح به منظور ایجاد بی ثباتی در کشورهای عربی حکایت دارد.

الجزیره از ترکیه انتقاد نمی کند

این روزنامه ادامه داد، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی به شکل مستقیم اعتراف کرد شبکه الجزیره از وزارت خارجه پیروی می کند و مدیریت آن در خصوص توقف انتقاد از ترکیه توجیه شده است.

روزنامه عاجل همچنین قطر را متهم کرد که در آغاز حکومت محمد مرسی، اختیار تصمیمات سیاسی و اقتصادی مصر را در دست داشت تا جایی که امیر قطر به احمد داوود اوغلو نخست وزیر وقت ترکیه قول داد کشورش امکان سرمایه گذاری ترکیه در بخش جهانگردی و پوشاک در مصر را فراهم خواهد کرد.

نکته قابل ملاحظه اینکه حملات روزنامه های سعودی به ترکیه در حالی است که پارلمان این کشور عصر چهارشنبه با رای موافق 240 نماینده ، قانونی را تصویب کرد که به موجب آن و بر اساس توافق سال 2007 با دوحه، استقرار نیروهای ترک در پایگاه نظامی ترکیه در قطر مجاز است.
آنکارا در قطر یک پایگاه نظامی دارد به این معنی که دو طرف در سال 2007 توافقی را در خصوص همکاری در زمینه آموزش نظامی و صنایع دفاعی و نیز استقرار نیروهای مسلح در دو کشور امضا کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
    27 27
    عربها اونقد قوی نیستند که بخواهند با ترکیه طرف بشوند این درگیری ممکن است دوباره عربها را به ترکیه بازگرداند و تولد دوباره عثمانی شود
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
      4 0
      پایگاه الریان ترکها در قطر به پیشرفته ترین سلاحها و موشکها مجهز شده و فکر نکنم امارات یا عربستان بخواهند وارد جنگ با ترکها شوند چون نتیجه جنگ از الان معلومه
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
      1 3
      چی مصرف کردی قارداش؟؟؟
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
      1 5
      کلا همه کشورهای منطقه از ترکیه متنفر هستند. از ایران و ارمنستان و یونان تا کشورهای عربی همه از عثمانی تنفر دارند
  • حیدر IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
    2 2
    عدوشودسبب خیراگرخداخواهد.......درحالیکه یک سال پیش ترکیه و عربستان باهم فالوده وبستنی میخوردندوبرای تضعیف ایران عزیزنقشه های شومی می کشیدندامیدواریم روزی برسدکه عربستان احمق وترکیه کفتار به خاطرزیاده خواهی های خود که در منطقه باعث ویرانی کشورها شده اند محاکمه ومجازات بشوندواردوغان امپراطوری عثمانی رابه گورخواهدبردوایران عزیر باعنایت خداوندزیرتوجهات‌ حضرت ولی.عصر.وهمت دلاورمردان ایران خواهدماند انشاءالله
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
    2 2
    حضور ترکیه تهدیدی برای منافع ملی ماست.
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
    3 1
    کل ارتششون یه گردان ارتش ترکیه نمیشه این کشورهای عربی
  • ناشناس US ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
    2 5
    پانترکها وپان عربها هردوتاشون سر و ته یک کرباسند....هردوتاشون بدوی و وحشی ومتجاوزند ..وسابقه سیاهی در تاریخشان دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس