استان نینوا1 (2).jpg

تل صفوک مهمترین گذرگاه مرزی در استان نینوا محسوب می شود و تروریست های داعش در گذشته از این مسیر نیرو و تجهیزات نظامی را به شهرهای مختلف عراق منتقل می کردند.

 به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از شمال غرب استان نینوا عراق حاکیست، نیروهای بسیج مردمی روز گذشته عملیات جدیدی را برای پاکسازی گذرگاه راهبردی «تل صفوک» در مرز سوریه آغاز کردند و در نهایت پس از درگیری های سنگین و نفس گیر چند ساعته توانستند با عقب راندن تروریست ها، این گذرگاه را باز پس بگیرند.

**برای مشاهده جزئیات بیشتر و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

به گزارش مشرق، تل صفوک مهمترین گذرگاه مرزی در استان نینوا محسوب می شود و تروریست های داعش در گذشته از این مسیر نیرو و تجهیزات نظامی را به شهرهای مختلف عراق منتقل می کردند.

با بازپس گیری این گذرگاه، تنها مسیر عقب نشینی تروریست ها، گذرگاه القائم در استان الانبار عراق است.

به گزارش مشرق، مقصد بعدی نیروهای بسبج مردمی به سمت شهرک «الجغیفی» در جنوب شرق گذرگاه مرزی «تل صفوک» است.

**برای مشاهده جزئیات بیشتر و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

از غرب شهر موصل نیز خبرها حاکیست، نیروهای واکنش سریع و پلیس فدرال پس از درگیری های سنگین موفق شدند نزدیک به ۸۷درصد محله الزنجیلی را تحت کنترل خود دربیاورند.

به گزارش مشرق، گروه تروریستی داعش از شهروندان محاصره شده در غرب شهر موصل به عنوان سپر دفاعی استفاده می کند و همین مسئله باعث کند شدن سرعت عملیات شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
    2 1
    آیا باید ارتش یک کشور به انضمام پلیس فدرال و سایر نیروها در پاکسازی 3 محله یک شهر هفته ها بمانند ؟؟؟!!! می جنگند یا بازی بازی می کنن ؟؟!!! هر طور شده باید قضیه را تمام کرد حتی اگر اینگونه باشد که 200 متری پیشروی می کنند شروع کنند به تخریب و خروج آوار و صاف سازی زمین طوریکه موصل قدیم شقه شقه و دید زمینی و هوایی باز شود امکان بردن تانک و ادوات سنگین به درون محلات فراهم گردد ، تعارف نداریم که . اونجا بازی بازی می کنند اینطرف حشد الشعبی توانش نصف شده مجبور است هم در غرب پیشروی کند هم حواسش به تلعفر باشد که هفته ها پیش می بایست ارتش عراق تحویلش می گرفت .
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
      2 2
      برو در خونه خودتون بازی کن بچه
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
    1 1
    تروریستهای اردنی با داعش جایگزین می شوند هرچه سریعتر باید وارد مرزهای سوریه شد
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
    8 1
    برای انتقام حوادث اخیر در تهران بهترین کار فرستادن نیروی مستقیم به مرز عراق و سوریه و نابودی داعش در این منطقه توسط ارتش یا سپاه است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس