کد خبر 734548
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۴
محمد عبدالهی

تحولات اخیر منطقه مانند یک دومینو بهم پیوسته است. قطعا تحولات محور_مقاومت و پیروزی های سلسله وار آنها در سوریه در حادثه تروریستی امروز تهران بی تاثیر نبوده است.

به گزارش مشرق، محمد عبدالهی طی یادداشتی در کانال تلگرامی اش نوشت:تحولات اخیر منطقه مانند یک دومینو بهم پیوسته است. قطعا تحولات محور_مقاومت و پیروزی های سلسله وار آنها  در سوریه در حادثه تروریستی امروز تهران بی تاثیر نبوده است.  یمن هم مدتهاست که به باتلاق عربستان تبدیل شده که برای خروج از آن٬ نه راه پس دارد و نه راه پیش. از سوی دیگر به نظر میرسد حوادث امروز تهران و تحت فشار قرار دادن قطر ابعاد مختلف یک سناریو است، سناریویی که اولین خروجی نشست آمریکایی-عربی در ریاض بر علیه ایران است و در اظهارات روز گذشته عادل الجبیر خود را نشان داده بود.  

دیروز وزیر خارجه سعودی گفته بود؛ ”ایران باید به دلیل دخالت‌هایش در منطقه تنبیه شود” و امروز شاهد دو عملیات تروریستی در تهران بودیم. به نظر میرسد عربستانِ زخم‌خورده از ماجرای قطر و جبهه مقاومت، در قالب این برنامه خواسته است که  با #وحشت افکنی به ایران هشدار دهد که به منافعش ضربه نزند.

از سوی دیگر سیاست  تسامح و سازشکاری دولت آقای روحانی و حمله به ارکان اصلی نظام سبب میشود تا روز به روز امنیت ملی در معرض تهدیدات جدی تری قرار گیرد. همچنانکه در ماههای اخیر شاهد آتش سوزی های سلسله وار در مراکز صنعتی و خصوصا پتروشیمی ها و همچنین شهادت مرزداران ایرانی در سیستان و بلوچستان بودیم که با سیاست تسامح و پنهان کاری آقای روحانی مواجه شد، تا به امروز که پایتخت ایران مورد تهاجم قرار گرفته است. از این منظرحادثه تروریستی امروز را میتوان یکی از هزینه های سازش به شمار آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس