کد خبر 733746
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
سربازی

جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا از تمدید زمان ثبت‌نام طرح جریمه مشمولان غایب تا اول شهریور خبر داد و گفت: احتمالاً امسال آخرین سال اجرای این طرح است.

به گزارش مشرق،‌ سردار ابراهیم کریمی جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا با اعلام این خبر که طرح جریمه مشمولان غایب تا اول شهریور ماه ادامه دارد،‌ اظهار داشت: تا این لحظه 11 هزار و 500 نفر در طرح جریمه مشمولان غایب در سال 96 ثبت‌نام کرده‌اند.

جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد: افراد متقاضی این طرح باید مبلغ محاسبه شده را به صورت نقد یا اقساط پرداخت کنند؛ طبق قانون سال 96 اقساط باید تا پایان امسال تسویه حساب شوند یعنی با توجه به 9 ماه باقی‌مانده متقاضیان فقط در 9 قسط می‌توانند مبلغ جریمه تعیین شده را بپردازند.

وی گفت: در سال گذشته متقاضیان طرح جریمه مشمولان غایب، مبلغ جریمه را در 24 ماه پرداخت می‌کردند.

این مقام ارشد سازمان نظام وظیفه عمومی با بیان این مطلب که احتمالاً امسال آخرین سال ثبت‌نام مشمولان غایب در طرح جریمه است، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم که بالای 100 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کنند؛ چرا که این فرصت نهایی است و احتمالاً درسال 97 این طرح اجرا نخواهد شد.

جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا به مشمولان غایب توصیه کرد که وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند.

وی گفت: برخی از مشمولان غایب در طرح جریمه غیبت سربازی ثبت‌نام کرده و پس از واریز جریمه، کارت معافیت خود را دریافت می‌کنند؛ تعداد زیادی نیز برای خدمت سربازی اقدام کرده و به سربازی اعزام می‌شوند.

سردار کریمی تصریح کرد: برای سربازی این دسته از افراد نیز تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شده؛ به طور مثال افراد متاهل در محل سکونت خود خدمت سربازی را سپری خواهند کرد.

جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا درخصوص این موضوع که سرانجام افراد مشمول غایب که تعیین وضعیت نکنند؛ یعنی نه جریمه را بپردازند و نه برای خدمت سربازی اقدام کنند، اعلام کرد: طبق ماده 10 قانون محرومیت و محدودیت‌های قانونی برای این دسته از افراد پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق ماده 58 قانون نیز تعقیب، شناسایی و دستگیری مشمولان غایب در دستور کار است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس