پل اهواز در گرد و خاک

طبق آخرین اندازه‌گیری دستگاه‌های سنجش کیفیت هوای مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور، اهواز در ساعت‌های گذشته آلوده‌ترین کیفیت هوا را در میان مراکز استانها داشت.

به گزارش مشرق، سازمان حفاظت محیط زیست در آمارگیری روزانه خود شاخص کیفی هوای کلان‌شهرها و مراکز استانها در 24 ساعت گذشته منتهی به ظهر امروز (شنبه سیزدهم خرداد ماه ) را به‌طور کامل مورد بررسی قرار داد.

بر اساس گزارشهای مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور، شاخصهای ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون و آلاینده‌های جوی در مرکز استان خوزستان بیشتر از حد انتظار وجود داشته و به همین منظور اهواز با شاخص 102  در شرایط  ناسالم برای گروههای حساس قرار گرفت.

طبق گزارش‌های به‌دست‌آمده 16 مرکز استان، شرایط مناسب‌تری را داشتند و کیفیت هوای آنها در شرایط سالم قرار گرفت و ساکنان این استانها که تهران نیز جزو آنان بود به‌سبب وزش باد موقتی، هوای بهتری را استنشاق کردند.

اما کیفیت هوای 8 مرکز استان کشور در شرایط پاک قرار گرفت که شهرکرد با شاخص 14 پاک‌ترین مرکز استان کشور نام گرفت.

همچنین امروز شهرکرد با 6 درجه بالای صفر و اهواز با 40 درجه بالای صفر در جایگاههای خنک‌ترینها و گرم‌ترین استانها کشور جای گرفتند.

بنابر تمهیدات اندیشیده ‌شده از سوی مسئولان اگر شاخص عددی ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بین 50 تا 100 باشند شرایط کیفیت هوا سالم است و شرایط ناسالم برای گروههای حساس نیز به میانگین عددی 100 تا 150 تعلق می‌گیرد اما اگر اعداد از 150 تا 200 قرار گیرند به این شرایط کیفیت هوا وضعیت قرمز یا شرایط اضطرار گفته می‌شود و کیفیت هوا در این میانگین برای همه افراد ناسالم خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس