خبرویژه

سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، پس از چین و روسیه، ایران را خطر چشمگیر برای ایالات متحده ارزیابی می‌کنند.

به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی «نشنال اینترست» در گزارشی نوشت: سرویس‌های  اطلاعاتی کشورهایی همچون ایران می‌توانند خطر چشمگیری برای آمریکا باشند.


مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده‌اند که سرویس‌های اطلاعاتی خارجی از جمله سرویس اطلاعات خارجی روسیه در میان خطرناک‌ترین تهدیدهایی هستند که آمریکا با آنها روبرو است. همچنین سرویس‌های اطلاعاتی کشورهایی همچون ایران نیز خطر چشمگیری برای آمریکا به حساب می‌آیند.


ژنرال وینسنت استیوارت مدیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در نشستی در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت: سرویس‌های اطلاعات خارجی تهدید جدی برای توانایی وزارت دفاع آمریکا در طرح‌ریزی و اجرای عملیات‌های راهبردی در سراسر جهان محسوب می‌شوند.


وی افزود: سرویس‌های اطلاعات خارجی روسیه و چین در میان سرویس‌های اطلاعاتی که علیه وزارت دفاع و منافع  ملی آمریکا تهدید به حساب می‌آیند، برجسته هستند.


این سرویس‌ها با استفاده از جمع‌آوری سنتی و مدرن اطلاعات علیه پرسنل، عملیات‌ها و توانایی‌های عوامل آمریکایی علیه منافع ملی این کشور اقدام می‌کنند.


براساس اعلام این مقام آمریکایی، تهدیدها از سوی آژانس‌های اطلاعات خارجی پیچیده‌تر از گذشته شده است.


در حال حاضر تهدیدها از سوی چندین کشور است  این در حالی است که در دوران جنگ سرد تهدید اصلی از سوی دو سرویس اطلاعاتی قدرتمند «کاگ‌ب» و «جی‌آر‌یو» شوروی سابق بود.


استیوارت گفت: این تهدیدها متنوع‌تر و پیچیده‌تر از هر زمانی در تاریخ بوده است. راه‌ها برای جاسوسان سنتی و مدرن رو به گسترش است که بدین ترتیب چالش‌هایی برای زنجیره تامین وزارت دفاع آمریکا، تاسیسات زیربنایی مهم و فناوری‌های در حال ظهور که از فعالیت‌های فعلی و آتی وزارت دفاع آمریکا حمایت خواهد کرد، ایجاد می‌کند.


این مقام آمریکا تاکید کرد: فناوری‌های جدید حتی مشکلات را نسبت به سالهای گذشته سخت‌تر می‌کنند.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
    0 0
    ای نادان بی بته!!! دو بعلاوه دو چند میشه؟؟؟؟ شک دارم بتونی بگی...!!! دشمن شما هرگز ایران نیست. دشمن شما نادانی و بی مرامیهای خودتان است مثل همجنس بازی و کشتار بی گناهان و....
  • سلام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
    0 0
    آمریکا خود تهدیدی برای خودش است - مستر ژنرال دچارتوهم هستی عملکرد آمریکا در مناطقی که می تواند حضور داشته باشد همیشه همیشه برای آمریکا تبدیل به تهدید آمریکا شده - در ایارن چه کردید و چی داری می کنید که دائم برای خودتان و دیگران نا امنی تدارک می کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس