کد خبر 73237
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۳

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به ادعای مقامات آمریکایی در مورد ترور سفیر سعودی در تهران با بیان اینکه تأییدات عربستان در مورد ترور سفیر به دلیل فشارهای آمریکاست، تأکید کرد که آمریکایی‌ها اگر سندی درباره ‌ادعاهای خود دارند، ‌از طریق سفارت سوئیس در اختیار تهران قرار دهند.

به گزارش مشرق، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درگفت‌وگو با فارس، با اشاره به تأکیدات مقامات آمریکایی بر ادعای ترور سفیر سعودی توسط کشورمان، گفت: آمریکایی‌ها بهتر از هرکس دیگری می‌دانند که سناریوی طراحی‌شده ترور سفیر سعودی سناریویی ساختگی و یک بازی برای پیگیری اهداف سیاسی است.
 
وی در این باره افزود: جمهوری اسلامی ایران بزرگترین قربانی تروریسم است به نحوی که در طول ۳۲ سال گذشته هزاران نفر از مردم و مسئولان جمهوری اسلامی قربانی ترور شده‌اند.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین اضافه کرد: توطئه جدید آمریکا در مورد ترور سفیر سعودی در واشنگتن در چارچوب به هم زدن روابط ایران با همسایگانش است چراکه ما با عربستان روابط رسمی داریم.
 
بروجردی تصریح کرد: چنین طراحی واهی و دروغینی با هیچ یک از موازین عقلی و منطقی ‌هم‌خوانی ندارد و آنچه ‌خود تحلیلگران آمریکایی هم در رابطه با غیرواقعی بودن طراحی ترور سفیر سعودی مطرح می‌کنند، واقعیتی انکارنشدنی است.

وی در ادامه این گفت‌وگو به مقامات آمریکایی توصیه کرد که از طریق دفتر حافظ منافع‌شان در سفارت سوئیس با کشورمان ارتباط دارند و مطالبی را منتقل می‌کنند، اگر مدعی وجود مستنداتی در مورد ترور سفیر سعودی در اختیار دارند، بهتر است که مستندات خود را به ایران ارائه دهند تا ثابت کنیم که این طراحی، امری ساختگی و غیر واقعی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین با اشاره به مواضع روزهای گذشته مقامات آل‌سعود درباره توطئه آمریکایی‌ها گفت: ساختار سیاسی عربستان سعودی هم طوری است که نمی‌تواند در مقابل فشار آمریکایی‌ها مقاومت کند و به همین دلیل وقتی آمریکایی‌ها بخواهند چنین مسئله‌ای را تأیید کنند، سعودی‌ها هم این تأیید را انجام می‌دهند بنابراین تأییدات عربستان در مورد ترور سفیر سعودی به دلیل فشارهای آمریکا است.

بروجردی در پاسخ به این سؤال که برخی تحلیلگران معتقدند که طراحی جدید آمریکا برای ترور سفیر سعودی به خاطر برپایی دادگاه نمایشی دیگری همچون دادگاه ترور رفیق حریری است، گفت: فکر نمی‌کنم که چنین طراحی‌‌ای صورت گیرد چراکه موضوع سفیر سعودی از پایه بی‌اساس است و آمریکایی‌ها نمی‌توانند چنین سناریویی را پیاده کنند.

وی در پایان تأکید کرد: اگر آمریکایی‌ها در ادعاهای خود در مورد ترور سفیر سعودی صداقت دارند، از همان طریقی که به طور مستمر مطالب خود را به ایران منتقل می‌کنند، یعنی سفارت سوئیس در تهران، مستندات خود را از این طریق به تهران ارائه دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس