کد خبر 732368
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
چین و اروپا

چین و اتحادیه اروپا اتحاد خود را برای مقابله با گرمایش زمین در نشست بروکسل نشان خواهند داد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که این کشور را از پیمان بین المللی تغییرات آب و هوایی پاریس خارج خواهد کرد، اتحادیه اروپا و چین قصد دارند در نشست روز جمعه در بروکسل، اتحاد خود را برای مقابله با گرمایش زمین نشان دهند.

قرار است در پایان نشست لی کی کیانگ نخست وزیر چین با مقام های ارشد اروپایی در بروکسل، بیانیه مشترکی صادر شود که این بیانیه با حمایت همه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا روبرو خواهد شد. این بیانیه بر پایبندی چین و اروپا بر اجرای کامل پیمان تغییرات آب و هوایی پاریس تاکید خواهد کرد.

در این بیانیه مشترک که نخستین بیانیه بین چین و اروپا در خصوص تغییرات آب و هوایی خواهد بود، دو طرف متعهد خواهند شد که استفاده از سوخت های فسیلی را کاهش دهند، فناوری سبز را بیشتر توسعه دهند و 100 میلیارد دلار تا سال 2020 میلادی به کشورهای فقیر کمک کنند تا تولید گازهای آلاینده و گلخانه ای را کاهش دهند.

کمیسیون اروپا اقدام آمریکا در خارج شدن از پیمان آب و هوایی پاریس را اقدامی تاسف بار برای جامعه بین المللی توصیف کرده ولی اعلام نموده است که به دنبال متحدان جدیدی برای اجرای این توافقنامه خواهد بود.

نخست وزیر چین روز پنجشنبه در سخنانی در برلین پایتخت آلمان بر حمایت قاطع پکن از این توافقنامه تاکید کرده است. چین در سال 2007 میلادی با پشت سر گذاشتن آمریکا به بزرگترین تولید کننده گازهای آلاینده و گلخانه ای جهان تبدیل شده است.

ترامپ خواهان مذاکره مجدد درباره این معاهده یا گفتگو با کشورهای دیگر برای رسیدن به یک توافق جدید "منصفانه" شده است.

ترامپ اعلام کرد که معاهده مذکور محدودیت‌های اقتصادی شدیدی برای شهروندان آمریکا ایجاد می‌کند و به بهبود وضع محیط زیست منجر نمی‌شود.

دونالد ترامپ گفت: "این معاهده توزیع عظیم ثروت آمریکا به کشورهای دیگر است."

وی افزود توافق پاریس به سطح زندگی و کسب کار مردم آمریکا ضربه سنگینی وارد می‌کند زیرا چین و هند همچنان می‌توانند تا چند سال آینده صنایع زغال سنگ خود را توسعه بدهند اما آمریکا چنین اجازه‌ای ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
    1 0
    امریکا به فکر اقتصاد خودشه نه مردم و تمام موجودات سیاره زمین البته با گرمایش زمین امریکای خبیث میتونه بجای ایالتی به وسعت ایران که الان یخ زده هست{الاسکا}کشاورزی هم بکنه
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
    0 0
    وضعیت اقتصادی آمریکا مثل اروپا و چین آنقدرها خوب نیست که به فکر گرمایش زمین هم باشد اینطور می گفتید بهتر بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس