سی ان ان

سال گذشته باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین آمریکا فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن انتقال سفارت این کشور از تل آویو با القدس مسکوت ماند.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور آمریکا بر خلاف میل باطنی خود مبنی بر انتقال سفارت این کشور از تل آویو به القدس ، فرمان انتقال سفارت را امضا نمی کند.


به گزارش سی ان ان ، سال گذشته باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین آمریکا فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن انتقال سفارت این کشور از تل آویو با القدس مسکوت ماند. این فرمان باید روز نخست ماه ژوئن تمدید شود تا بر اساس آن ، وزارت امور خارجه موضوع انتقال سفارت را از دستور کار خارج کند.


دونالد ترامپ بنابر وعده های تبلیغاتی خود و همچنین خواست قلبی خود و هم حزبی هایش می خواست انتقال سفارت را عملی سازد اما با توجه به هشدارهایی که دولت وی پشت پرده دریافت کرده ، هم اکنون و در روزهای آتی فرمانی را امضا خواهد کرد که به موجب آن موضوع انتقال سفارت از دستور کار خارج می شود.


بر اساس این گزارش ، دولت ترامپ مدعی شده از آنجا که موضوع انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به القدس بسیار جنجال بر انگیز است و ترامپ دارد تلاش می کند موضوع (به اصطلاح) صلح خاورمیانه را به جریان بیاندازد لذا تصمیم گرفته از انتقال سفارت چشم پوشی کند.


روسای جمهور آمریکا ۲۰ سال است از دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون به این سو دارند فرمان لغو انتقال سفارت شان از تل آویو به القدس را تمدید می کنند و علت آن هم همواره نگرانی های امنیت ملی بیان شده است.


ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی سال گذشته در پاسخ به این پرسش که آیا القدس را به عنوان پایتخت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) به رسمیت خواهد شناخت و آیا سفارت آمریکا را منتقل خواهد کرد با اطمینان کامل مدعی شد: « بله به رسمیت می شناسم و به سرعت برای انتقال سفارت اقدام خواهم کرد. حقیقت این است که من می خواهم سفارت مان به اورشلیم (القدس) منتقل شود.»

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس