کد خبر 731815
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
والیبال

کاپیتان پیشین تیم ملی والیبال با اظهار رضایت از روند آماده‌سازی تیم‌ ‌ملی برای حضور در لیگ جهانی هدف از این مسابقات را ترویج والیبال و میدان دادن به جوانان دانست.

به گزارش مشرق، بهنام محمودی درباره شرایط آماده سازی تیم‌ ‌ملی برای مسابقات لیگ جهانی، اظهار کرد: در ابتدا به همه بازیکنان به خاطر پشت سر گذراندن تمرینات و اردوهای پر فشار خسته نباشید می‌گویم. در آخرین جلسه تمرینی قبل از اعزام، بازیکنان بیش‌تر به مرور تمرین‌ها پرداختند. دلیل آن هم طبیعی بود، زیرا شب قبل از اعزام نیازی به آوردن فشار زیاد نیست. به نظرم تیم بسیار خوب و جوانی داریم و امیدوارم بازی‌ها را خوب شروع کنیم. مطمئنا بازیکنان هم به دنبال نشان دادن بهترین عملکرد از خودشان هستند و در راه کسب افتخار نیازمند حمایت‌های مردم و دعای خیر آن‌ها هستند. تنها امیدوارم بازی‌ها را خوب شروع کنیم، زیرا ما تقریبا اکثر تورنمنت‌های بزرگ را بد شروع می‌کنیم. با یک استراحت خوب می‌توانیم تا پایان تورنمنت خوبی را پشت سر بگذاریم. تاثیر روانی هفته‌ اول بالا است و انجام بازی‌های خوب در سه بازی اول کار را در هفته‌ دوم و سوم برای‌مان راحت می‌کند.

کاپیتان پیشین تیم‌ ‌ملی والیبال در پاسخ به این پرسش که آیا تیم‌ ‌ملی ایران با کادرفنی جدید و تغییرات ایجاد شده در برخی از پست‌ها می‌تواند به کسب سکو در لیگ جهانی و  المپیک امیدوار باشد، گفت‌: برای کسب سکو در المپیک خیلی از زیرساخت‌ها را باید انجام بدهیم و از الان برنامه‌ریزی دقیقی برای سال ۲۰۲۰ انجام دهیم. باید فراموش نکنیم که تیم‌های دیگر نیز دائم و در حال تلاش هستند و به این گونه نیست که فکر کنیم ما کار می‌کنیم و بقیه نشسته‌اند. برای کسب سکو در المپیک همه تیم‌ها تلاش می‌کنند و در واقع هدف اصلی  المپیک است ولی در لیگ جهانی خوب بازی کردن بیش‌تر برای ما ملاک است. در این مسابقات ایران شانس میزبانی دارد و قرار است مقابل تماشاگران خودی رو در روی تیم‌های بزرگ بازی کنیم. هر چند معقتدم نباید لیگ جهانی هدف اصلی باشد. لیگ جهانی یک تورنمنت بزرگ والیبال است که از اول فصل شروع می‌شود. هدف از این لیگ ترویج والیبال در بین جوانان و آشنا شدن بیش‌تر مردم با والیبال است. تیم‌های قدرتمند دنیا نیز از لیگ جهانی به عنوان فرصتی برای میدان دادن به جوانان برای کسب تجربه استفاده می‌کنند. هر چند پاداش‌هایی که فدراسیون جهانی برای لیگ جهانی در نظر گرفته قابل توجه است و می‌تواند باعث افزایش انگیزه در بین بازیکنان شود. برخی از کشورها برای کسب تجربه و میدان دادن به جوان‌ترها و برخی دیگر با هدف دریافت جوایز پا به میدان مسابقات می‌گذارند. معتقدم یکی از دلایل استفاده نکردن از تیم‌هایی مانند ایتالیا، آمریکا و روسیه  از ستاره‌های‌شان در لیگ جهانی، بعد مسافتی است که باید بازیکنان طی کنند که در طول تورنمنت این مساله بر روی عملکرد ستاره‌ها تاثیر می‌گذارد.

او ادامه‌ داد: معتقدم قرار گرفت بر روی سکو در لیگ جهانی امسال بسیار سخت است، اما نشدنی هم نیست. ا گر در این دوره هم بتوانیم بین تیم‌های چهارم تا هشتم لیگ جهانی هم قرار بگیریم عملکردمان قابل قبول است.

بهنام محمودی در پایان درباره حذف نام سید محمد موسوی به علت آسیب‌دیدگی‌ در سفر به ایتالیا، گفت‌: در ابتدا به موسوی که یکی از بازیکنان پر افتخار تیم‌ ‌ملی است خسته نباشید می گویم و معتقدم که نبود او برای تیم‌ ‌ملی یک خلإ به حساب می‌آید امیدوارم با طی روند درمانی و فیزیوتراپی موسوی بتوند دوباره در پست سرعتی زن و دفاع روی تور بدرخشد و در هفته‌های بعد تیم‌ ‌ملی را همراهی کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس