پرچم ترکیه

وزیر خارجه ترکیه بار دیگر بر مخالفت آنکارا با بازدید نمایندگان آلمانی از پایگاه هوایی اینجرلیک تاکید کرد.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه روز سه شنبه در اظهاراتی تاکید کرد: در شرایط کنونی این امکان وجود ندارد که نمایندگان آلمانی با سربازان مستقر در پایگاه هوایی اینجرلیک دیدار کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: البته اگر شاهد گام ها و اقدامات مثبتی از سوی برلین باشیم، این احتمال وجود دارد که آنکارا در این تصمیم خود بازنگری کند.

وزیر خارجه ترکیه گفت: درباره این مساله با زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان رایزنی انجام خواهد شد.

روابط آلمان و ترکیه در آستانه برگزاری همه پرسی قانون اساسی ۱۶ آوریل ترکیه به شدت متشنج شد. برخی کشورهای اروپایی به خصوص آلمان و هلند مانع از حضور سیاستمداران ترک در کمپین های سیاسی قبل از برگزاری همه پرسی اصلاح قانون اساسی ترکیه شدند و این مساله تنش در روابط آنکارا و بروکسل را تشدید کرد.

ترکیه مانع از دیدار نمایندگان آلمانی از پایگاه هوایی اینجرلیک شده است که حدود ۲۵۰ سرباز آلمانی در آن مستقر هستند. ترکیه از آلمان خواسته است تا موضع بهتری را در قبال روابط با آنکارا اتخاذ کند.

چاوش اوغلو افزود: ما شاهد این هستیم که آلمان از هر چیزی که علیه ترکیه باشد، حمایت می کند. در چنین شرایطی این امکان وجود ندارد که پایگاه هوایی اینجرلیک را به روی نمایندگان آلمانی باز کنیم. اگر آنها اقدامات و گام های مثبتی بردارند، می توانیم در آینده در این تصمیم بازنگری کنیم.

ترکیه به تازگی خشم و ناراحتی خود را نسبت به اقدام آلمان در اعطای پناهندگی به اتباع ترکیه اعلام کرده است. کشورهای غربی همچنین اقدامات سرکوب گرایانه دولت ترکیه پس از کودتای نظامی نافرجام سال گذشته را محکوم کرده اند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در این باره تاکید کرد: اگر برلین تصمیم بگیرد نظامیان خود را از پایگاه هوایی اینجرلیک خارج کند، آنکارا به آلمان خداحافظی خواهد گفت.

مقام های ترکیه تاکید کرده اند که دیدار نمایندگان آلمانی از این پایگاه نظامی که حمایت لجستیکی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا را بر عهده دارد، در شرایط فعلی مناسب نیست.

در جریان مناقشات بین آنکارا و برلین بر سر ممنوعیت دیدار نمایندگان پارلمان آلمان از پایگاه هوایی اینجرلیک دولت آلمان ۲ هفته به آنکارا برای حل این مسئله زمان داده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • من IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
    24 2
    برای اسراییلی ها چطور ...
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
      0 0
      مجبوری بیای نظر بدی
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
    2 7
    بردار من المان خودش از طرفدارهای سر سخت رژیم جعلی اسراییل هستش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس