روحانی جهانگیری

با پایان انتخابات ریاست جمهوری، وعده‌های دولتی‌ها به مردم یکی پس از دیگری فراموش می‌شود. در تازه‌ترین نمونه، طرح ثبت‌نام از متقاضیان دریافت مستمری اقشار کم‌درآمد، متوقف شده است.

سرویس اقتصاد مشرق - با پایان انتخابات ریاست جمهوری، وعده‌های دولتی‌ها به مردم یکی پس از دیگری فراموش می‌شود. در تازه‌ترین نمونه از این خلف ‌وعده‌ها،  طرح ثبت‌نام از متقاضیان دریافت مستمری اقشار کم‌درآمد، متوقف شده است. دولت یازدهم در آستانه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، به بهانه اجرای یکی از احکام برنامه ششم، یارانه فروردین افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را ۳ برابر افزایش داد. این در حالی بود که دولت یازدهم اعتقادی به ارائه لایحه برنامه ششم نداشت و حتی روحانی مصوبه مجلس درباره برنامه ششم را ابلاغ نکرد و به جای وی، علی لاریجانی این قانون را  ابلاغ کرد.

با این حال، در زمان تبلیغات انتخاباتی، حسن روحانی و اسحاق جهانگیری بر اقدام دولت در افزایش ۳ برابری یارانه کم‌درآمدها بسیار مانور دادند.

همچنین دستگاه‌های دولتی هم در دوره تبلیغات انتخاباتی از افراد کم‌درآمد دعوت کردند که با ثبت‌نام در سایت خدمات حمایتی، از یارانه ۳ برابری برخوردار شوند.

به عنوان مثال، ۱۸ اردیبهشت  رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: تمام خانوارهایی که درآمد آنها کمتر از میزان تعیین شده در برنامه ششم است، می‌توانند برای دریافت مستمری مددجویی در سامانه خدمات حمایتی ثبت‌نام کنند.

رئیس بهزیستی مستمری تعیین شده برای خانواده‌های پنج نفره و بیشتر را ۴۶۵ هزار تومان، خانوارهای چهار نفره، ۴۱۸ هزار تومان، سه نفره، ۳۲۰ هزار تومان، دو نفره؛ ۲۵۰ هزار تومان و یک نفره را ۱۴۸ هزار تومان اعلام کرد.

۲۶ اردیبهشت هم اسحاق جهانگیری در سخنان تبلیغی خود اعلام کرد: از ابتدای امسال تصمیم گرفتیم به هر خانواده نیازمند ایرانی بین ۲۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان مستمری پرداخت کنیم و در مرحله بعد بر اساس این تصمیم که از ابتدای امسال شروع شده است در مرحله اول تمام افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و هرکس که بگوید کمتر از این قشر درآمد دارد را شامل خواهد شد.

اما با پایان انتخابات، تمام آن وعده‌ها فراموش شد و اکنون اگر متقاضیان دریافت مستمری مددجوی اقشار کم‌درآمد به سامانه مذکور سر بزنند، به در بسته خواهند خورد.

در سایت مربوط به ثبت‌نام طرح مستمری مددجویی،‌ مردم با این پاسخ مواجه می‌شوند:‌ مراجعین محترم با عنایت به تغییر در زیر ساخت این سامانه، ثبت نام طرح مستمری مددجویی تا اطلاع ثانوی مسدود می باشد. ثبت نام مجدد از طریق این سامانه و رسانه های کثیر الانتشار اطلاع رسانی خواهد شد.

بدین ترتیب‌، دولت یازدهم یکی دیگر از وعده‌های خود را کنار گذاشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 23
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    64 34
    کلاً ملتو سرکار گذاشتن.
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
      74 51
      خلایق هر چه لایق ! مردم خودشون انتخاب کردند .
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    7 0
    پیامبر(ص) فرمودند: « إِذَا غَضِبَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَى أُمَّةٍ وَ لَمْ یُنْزِلْ بِهَا الْعَذَابَ غَلَتْ أَسْعَارُهَا وَ قَصُرَتْ أَعْمَارُهَا وَ لَمْ تَرْبَحْ تُجَّارُهَا وَ لَمْ تَزْکُ ثِمَارُهَا وَ لَمْ تَغْزُرْ أَنْهَارُهَا وَ حُبِسَ عَنْهَا أَمْطَارُهَا وَ سُلِّطَ عَلَیْهَا أَشْرَارُهَا؛ چون خداوند بر امتى خشم کند و عذاب بر آنان فرود نفرستد نرخ‌هاى آنان گران شود و عمرهایشان کوتاه و بازرگانانشان بى‏‌سود و میوه‏‌هاشان بى‏‌برکت شود و نهرهاشان کم آب و باران به موقع نیاید و بدخواه‏‌ترین افراد اجتماع بر آنان حکومت کند». (کافی، جلد 5، صفحه 317)
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    71 36
    چرا سیاه نمایی؟ دولت از این ماه تمام این مبالغ رو به بهزیستی و کمیته امداد داده و قراره اونها خودشون پرداخت کنن .
    • ناشناس IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
      50 29
      آخی نازی. شمادردولت چه سمتی دارید که خبر دارید پرداخت شده
    • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
      25 6
      و تو باور کردی؟
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    22 2
    خوبشون میکنن
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    39 9
    آقا من چک کردم، باز هم باز شده...
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    0 1
    به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع رسمی اردن گفتند که اخیر در امان پایتخت اردن مذاکراتی بین آمریکا و روسیه درباره ایجاد منطقه امن در جنوب سوریه و مرز اردن برگزار شد و پیش‌بینی می‌شود که به زودی این مذاکرات با نزدیک شدن به پایان مهلت بین‌المللی برای ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه، ازسر گرفته شود. روزنامه الغد اردن با اعلام این خبر به نقل از این منابع نوشت که اردن در مذاکرات با روسیه و آمریکا و طرف‌های مختلف برای تعیین ماهیت منطقه امن در جنوب سوریه و ترکیب نیروهایی که قرار است در این منطقه برای حفظ آتش‌بس مستقر شوند، مشارکت دارد. این منابع همچنین گفتند که آتش‌بس در جنوب سوریه به نفع اردن است. به گفته این منابع، اردن با وجود هر نیرویی در مرزهای خود به استثنای نیروهای داعش و یا شبه‌نظامیان طایفه‌ای، موافق است. چهارم ژوئن آینده (14 خرداد) مهلت تعیین شده از سوی روسیه، ایران و ترکیه در مذاکرات آستانه برای ارائه برنامه‌های مربوط به ایجاد چهار منطقه کاهش تنش در سوریه و برقراری آتش‌بس، به پایان می‌رسد. انتهای پیام/م
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    20 1
    آره بازم باز شده
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
      1 0
      گزینه چهارم مستمری مدد جویان قرار بود فعال باشه برو بزن غیر فعاله !
  • محمود IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    1 0
    اوه... چی همه باز بود....... سایت کاملا متوقف شده .....
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    2 0
    تاسف برای این همه اخبار یکطرفه و سیاه نمایی
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    2 0
    تاسف برای این همه اخبار یکطرفه و سیاه نمایی
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    0 1
    اگر حوزه ساری و اسلامشهر و سایر شهرها در اصفهان و غیره باطل شود ریسی بالا می اید و هنوز تاید قطعی نشده و ممکنه تلاشهای ارباب نقش بر اب شود
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
    0 0
    باز میشه ولی ثبت نهایی را که میزنی ثبت نمی کنه
  • ابراهیم IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
    2 0
    من وارد سایتش شدم ببینم چه خبره!!!!سایت بالا اومد و من هیچ کار دیگه ای نکردم اول پیغام داد چند لحظه صبر کنید بعد سرخود باز پیغام داد اطلاعاتی که شما وارد کردید نامعتبر میباشد.منم تایید کردم دوباره پیغام صبر کنید و دوباره نامعتبر و دوباره تایید...خلاصه از ما اصرار و از سایتشون انکار...تهش که دیدم تو یه دور باطل گیر افتادم کلا بیخیال پیگیری شدم.خدایی ما با یه دولت نه با یه پدیده روبروایم.
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
    0 0
    دقایقی پیش نامه شورای نگهبان در خصوص تایید صحت انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری واصل شد. دبیر محترم شورای نگهبان در این نامه اعلام کرده‌اند که پس از بررسی گزارش‌ها و شکایات واصله در جلسات شورای نگهبان، این شورا بر اساس ماده ۷۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجموع صحت انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را مورد تایید قرار داده است.
  • سعید IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
    2 1
    خیلی مسخرست دولت بهترین کاری که باید بکنه اینه که یارانه گردن کلفتا رو قطع کنه این بهترین کمک به فقراست ولی نمیدونم چرا این کارو نمیکنه
  • manizh IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
    1 1
    تو رو خدا این اخبار کذب رو پخش نکنین ،بعضی از خانواده های نیازمند بیخود و بی دلیل دل خوش میکنن و ذوق زده میشن گناه دارند
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
    1 1
    یاد ایامی که مردم گرسنه برای بقا گول می خورند تا سیر باشند به خیر
  • حسین IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
    0 0
    این همه مردم اذیت می کنی یا از اول ساسیت باز نمی کردی خوب حالا چرا مسدوده این بدبختهارا دل خوش نکنید کلا ان را بردارید
  • علی IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
    0 0
    خب حالا کی باز میشه مهم اینه چون خیلی مشتری برگه دادن خداکنه تا فردا پس فردا باز بشه
  • محسن IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
    1 1
    چرا ثبت نام طرح مستمری مددجویی متوقف شده
  • فاطمه دیده بان IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
    0 0
    ممنون از زحمات شما اما دوتا دختر بایارانه پول کمیته بخدا کمه بیمه که نمیکنند اسم خونه میاریم میگه خود کم کمش ۷۰میلیون داشته باش تایک چیزم ما وام بدیم وام بخوایم بگیریم میگه برو فیش اول حقوقی پیداکن اگرکس وکاری داشیم که حالا روزمون این نبود
  • محسن قاسمی IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 0
    باسلام.من دارای 2 فرزندم واکنون بیکارم.لطفا به من هم کمکی بکنید
  • محسن قاسمی IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 0
    باسلام.من دارای 2فرزندم اکنون بیکارم.یک کارگر ساده لطفا به من کمک کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس