کد خبر 731239
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
ماکرون

نتاج تازه‌ترین نظرسنجی در فرانسه در فاصله دو هفته‌ای باقیمانده تا انتخابات پارلمانی این کشور از صدرنشینی و پیشتازی حزب تازه‌ تأسیس رئیس‌جمهور فرانسه حکایت دارد.

 به گزارش مشرق، نتایج تازه‌ترین نظرسنجی مؤسسه «هریس اینتراکتیو» حاک از آنست که حزب تازه‌ تأسیس «جمهوری پیشرو» به رهبری «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه با پیشتازی بر احزاب جبهه ملی و جمهوری‌خواهان، در صدر نظرسنجی‌های انتخابات پارلمانی این کشور قرار دارد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، طبق نتایج این نظرسنجی، این کشور حزب جمهوری پیشروی ماکرون با در اختیار داشتن ۳۱ درصد حمایت مردمی در انتخابات پارلمانی پیش رو در این کشور بر دو حزب راست افراطی جبهه ملی و جمهوری‌خواهان فرانسه با ۱۹ و ۱۸ درصد حمایت مردمی غلبه خواهد کرد و در انتخابات پارلمانی ماه ژوئن بیشترین کرسی‌ها را به دست خواهد آورد.

این در حالیست که  طبق همین نظرسنجی در فاصله دو هفته‌ای باقیمانده تا برگزاری دور نخست انتخابات پارلمانی فرانسه، سایر احزاب این کشور نظیر فرانسه تسلیم‌ناپذیر و حزب سوسیالیست تنها از ۱۴ و ۷ درصد حمایت مردمی در انتخابات آتی برخوردارند.

دور نخست انتخابات پارلمانی فرانسه در روز ۱۱ ماه ژوئن و دور دوم آن نیز در روز ۱۸ ماه ژوئن برگزار می‌شود و با توجه به نتایج نظرسنجی‌های جاری در فرانسه، احتمال می‌رود که حزب ماکرون بتواند جایگزین حزب سوسیالیست‌ که بزرگ‌ترین حزب در مجلس عوام این کشور به شمار می‌رود، بشود.

نظرسنجی فوق در فاصله زمانی روزهای ۲۳ تا ۲۶ ماه می جاری طی پرسشی بر روی ۱۰۱۰ فرانسوی بالای هجده سال انجام شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس