کد خبر 731175
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مصاحبه سروری

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اعتراض یک امر قانونی در حکومت مردم‌سالاری است، ولی اغتشاش، ساختارشکنی قواعد قانونی یک کشور است که در فتنه ۸۸ شاهد اغتشاش بودیم نه اعتراض.

به گزارش مشرق، پرویز سروری در تذکرات پیش از دستور سیصد و چهل و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران درباره انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: انتقال قدرت در حکومت‌های استبدادی با خونریزی، قتل و کشتار است، ولی در حکومت‌های مردم‌سالاری این امر قانونی انجام می‌شود. 

وی افزود: اعتراض در حکومت مردم‌سالار در فرایند قانونی قرار دارد و اعتراض جزوی از دموکراسی است و باید اغتشاش را از بین ببریم. 

وی بیان داشت: اعتراض با فتنه تفاوت دارد و در فتنه 88 فرایند قانونی را نادیده گرفتند و با لشکرکشی و کشتار، اغتشاش ایجاد کردند. 

سروری گفت: اعتراض یک امر قانونی است و اغتشاش ساختارشکنی قواعد قانونی کشور است و نباید این موضوعات را با یکدیگر تلفیق کنیم. 

وی افزود: افرادی که مهر فتنه بر پیشانی‌شان خورده است عنوان می‌کنند که نباید به انتخابات اعتراض کرد، ولی خودشان اغتشاش در کشور ایجاد کردند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران افزود: خوشحالیم یکی از رهبران اصلاح‌طلب با تأخیر هشت ساله اعلام کرد که فتنه 88 از داعش بدتر بوده است. 

وی افزود: در حال حاضر مسئولین به اعتراض ما رسیدگی نمی‌کنند و ما نسبت به برگزاری انتخابات و شمارش آرا و همینطور نتیجه آن، اعتراض داریم که به این موضوعات رسیدگی نمی‌شود. 

سروری یادآور شد: در روند تأیید صلاحیت پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، محکومین و افرادی که دارای پرونده‌های قضایی بودند، تأیید شدند، ولی افرادی که خدمت می‌کردند، رد صلاحیت شدند. 

وی افزود: با کدام احکام دموکراسی بر انتخابات نظارت صورت گرفت؟ 

سروری بیان داشت: در یک اقدام ضد دموکراسی، فرمانداری تهران مصوبه‌ای را گذراند که هر نامزد فقط 10 ناظر می‌تواند داشته باشد.

وی گفت: چطور است که بیش از 4 هزار صندوق فقط می‌توان برای 10 صندوق ناظر داشت و عملاً نگذاشتند نظارت داشته باشیم. 

سروری ادامه داد: هیأت اجرایی و نظارت در یک جریان سیاسی بودند و ما در شمارش و اخذ رأی ناظری نداشتیم. 

وی بیان کرد: هنگامی که با رئیس مجلس جلسه‌ای برگزار کردیم، رئیس مجلس گفت 50 نفر اول آرای شان بازشماری شود، ولی قبول نکردند. وزیر کشور در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد با توجه به اعتراضات صورت‌گرفته، آرای 50 نفر اول بازشماری می‌شود که این مسئله نیز انجام نشد. 

وی گفت: با رئیس هیأت استان و مرکزی نیز جلسه گذاشتیم و عنوان کردند 10 درصد صندوق‌ها بازشماری میشود که با کمال تعجب، صحت انتخابات بدون هیچ‌یک از این اقدامات تأیید شد. 

وی افزود: بدون حضور ناظرین، 500 صندوق را بازشماری کردند و حتی صندوق‌ها هم باز نشد، بلکه صورتجلسات را تطبیق دادند. 

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در مسجد جامع ابوذر برای ما ستاد زده بودند، ولی آقای چمران حتی یک رأی هم در آن مسجد نداشت، اگر صندوق‌های این مسجد بازشماری شود و آقای چمران یک رأی هم نداشت، از تمامی اعتراضات می‌گذریم. 

وی افزود: هنگامی که بنده در مجلس و عضو هیأت نظارت در شورای سوم بودم، دبیر دولت را به دلیل دو شغله بودن رد صلاحیت کردیم و بعضی از افرادی که امروز در شورا حضور دارند تأیید صلاحیت شدند. 

سروری ادامه داد: تجمیع آرای انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران باید در فرمانداری اتفاق می‌افتاد، ولی این تجمیع فقط در وزارت کشور اتفاق افتاد و هیأت نظارت نیز تنها نظاره‌کننده بود به جای اینکه نظارت کند. 

وی خطاب به رئیس شورای شهر تهران گفت: درخواست ما این است که این موضوع را براساس قانون رسیدگی کنید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس