کد خبر 731066
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۱
موگرینی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با رئیس جمهور و وزیر خارجه آرژانتین پیرامون روابط سیاسی و اقتصادی دوجانبه و همچنین حمایت از یکپارچه سازی منطقه ای و چندجانبه گرایی با آنها گفتگو کرد.

به گزارش مشرق به نقل از وبگاه اطلاع رسانی «EEAS»، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در دومین سفر خود به کشور آرژانتین با «مائوریسیو ماکری» رئیس جمهور این کشور و «سوزانا مالکورا» وزیر امور خارجه آرژانتین در شهر بوئنوس آیرس دیدار و گفتگو کرد.

 در این دیدار، روابط دوجانبه سیاسی و اقتصادی و همچنین حمایت از یکپارچه سازی منطقه ای و چندجانبه گرایی محور اصلی گفتگوها را تشکیل می داد.

شایان ذکر است که اتحادیه اروپا و کشور آرژانتین در عرصه ترویج چندجانبه گرایی در شرایط کنونی، اجرای توافقنامه پاریس در حوزه شرایط اقلیمی و همچنین تجارت آزاد و عادلانه شرکای قدرتمندی برای یکدیگر بشمار می روند.

در این دیدارها، دو طرف بر تعهدات مشترک خود در راستای تضمین صلح و امنیت و توسعه پایدار تأکید کردند.

موگرینی در دیدار با رئیس جمهور آرژانتین تصریح کرد که این کشور آمریکای لاتین در دوران ریاست بر «گروه هفت»-G۷- می تواند  روی حمایت اتحادیه اروپا حساب کند.

موگرینی همچنین اقدامات دولت آرژانتین را در سمت رئیس موقت بلوک بازرگانی «مرکوسور»- به ویژه در عرصه پیشبرد مذاکرات پیرامون یک توافق جدید تجاری میان اتحادیه اروپا و مرکوسور-  مورد تمجید قرار داد.

وی در این باره گفت: «تاکنون پیشرفت سریع و خوبی حاصل شده است و دو طرف توافق کردند که تا چیرگی بر سایر موانع باقی مانده و دستیابی به یک توافق تا پایان سال میلادی جاری بر اهداف مشترک متمرکز بمانند».  

 لازم به ذکر است که موگرینی پیش از ترک بوئنوس آیرس به مقصد کشور شیلی، با سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا دیدار کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس