کد خبر 730826
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
جارد کوشنر

تعدادی از مقامات دولت آمریکا، داماد ترامپ را به دلیل تحقیقات اف بی آی درباره تلاش وی برای ایجاد روابط مخفیانه با روسیه، برای کناره گیری از سمتش در کاخ سفید تحت فشار قرار داده‌اند.

به گزارش مشرق، نشریه آمریکایی «هیل» چاپ کنگره آمریکا در خبری نوشت مقامات دولتی نزدیک به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا «جارد کوشنر» مشاور ارشد و داماد ترامپ را برای کناره گیری از سمت خود در کاخ سفید تحت فشار قرار داده اند.

روز گذشته (یکشنبه) شبکه خبری «ای بی سی نیوز» گزارشی منتشر کرد و در آن گفت که تعدادی از مقامات نزدیک به ترامپ در حال بررسی ضرورت کناره گیری کوشنر از کاخ سفید هستند.

ترامپ اخیرا در اقدامی ناگهانی «جیمز کومی» رئیس اف بی آی را به بهانه بی اعتباری او نزد آمریکایی ها اخراج کرد. بعدها گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه انگیزه ترامپ از عزل کومی، مهار تحقیقات اف بی آی درباره تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه بوده است.

بعد از عزل کومی بود که «رابرت مولر» رئیس اسبق اف بی آی به عنوان مشاور ویژه رسیدگی به پرونده ترامپ روسیه تعیین شد و در ادامه رسیدگی به پرونده تبانی احتمالی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه، گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه کوشنر قبل و بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در آمریکا، سه بار تماس با «سرگئی کیسلایک» سفیر روسیه در آمریکا ارتباط مخفیانه داشته و درصدد ایجاد یک کانال ارتباطی مخفی بین کاخ کرملین و تیم انتقال قدرت ترامپ بوده است و به همین دلیل تحت بررسی دقیق اف بی آی قرار دارد.

کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا درخواست اخراج کومی را مطرح و از طرف دیگر، «جان مک لافلن» رئیس سابق سازمان سیا نیز اعلام کرده است که اگر اخبار مربوط به تلاش کوشنر برای ایجاد کانال ارتباطی مخفیانه با روسیه صحت داشته باشد، اقدام کوشنر جاسوسی به حساب می آید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس