کد خبر 730779
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
زالی

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، نسبت به تبعات تاخیر در اعلام تعرفه های پزشکی هشدار داد.

به گزارش مشرق، دکتر علی رضا زالی روز دوشنبه در نشست خبری به موضوع تعرفه های پزشکی سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: جامعه پزشکی از تاخیر در اعلام تعرفه ها به شدت گلایه مند است، چون طبق قانون می بایست در پایان هر سال، تعرفه های سال جدید اعلام شود. اما با گذشته دو ماه و چند روز از سال جدید، این تعرفه ها هنوز اعلام نشده است.

وی با عنوان این مطلب که در ابتدای هر سال شاهد رشد هزینه ها و دستمزدها هستیم، گفت: این وضعیت در مراکز درمانی بخش خصوصی اعمال می شود، اما این مراکز همچنان در انتظار اعلام تعرفه های جدید هستند.

به گفته زالی، تبعات تاخیر در اعلام تعرفه های پزشکی باعث می شود که جامعه پزشکی اعتماد خودش را از دست بدهد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران ادامه داد: برای اینکه بهانه ای به دست شورای عالی بیمه ندهیم، تعرفه های بخش خصوصی را آذر ۹۵ اعلام کردیم، اما تا زمانی که ترکیب شورای عالی که عمده اعضای آن را خریداران خدمت تشکیل می دهند، تغییر نکند، وضعیت به همین شکل باقی خواهد ماند.

زالی با اشاره به صبوری جامعه پزشکی، تاکید کرد: تاخیر در اعلام تعرفه ها، علاوه بر ترویج عدم اجرای قانون، موجب نابسامانی در ارائه خدمات به مردم و بیماران می شود و این کار بسیار خطرناکی است.

وی ادامه داد: البته این وضعیت تنها شامل بخش خصوصی نمی شود و بیمارستان های دولتی هم با انباشت مشکلات و پرداخت نشدن مطالبات مواجه اند.

زالی با انتقاد از ترکیب شورای عالی بیمه، گفت: این شورا در دست کسانی است که نمی خواهند تعرفه ها واقعی شود و می گویند به خاطر مردم است، در حالی که خوب می دانیم بیشترین بار مراجعات بیمارستانی مردم مربوط به بخش دولتی است.

وی با اشاره به سه پیشنهاد تعرفه ای که در شورای عالی بیمه مطرح و در نهایت به اجماع نرسید، افزود: پیشنهاد اول، عدم رشد تعرفه ها بود که مورد مخالفت سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت قرار گرفت. پیشنهاد دوم، رشد بر اساس نرخ تورم بود که بین ۹ تا ۱۰ درصد بود و پیشنهاد سوم، رشد بر اساس تعرفه های دولتی که بین ۱۲ تا ۱۴ درصد بود که هر سه پیشنهاد در صحن شورای عالی به اجماع اعضا نرسید.

زالی با اعلام اینکه تا کنون دو نامه به رئیس شورای عالی بیمه نوشته‌ام، گفت: ما به شدت با کاهش تعرفه ها مخالفیم، زیرا معتقدیم که به کیفیت خدمات و سلامت مردم، آسیب می زند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در ادامه به اشاره به بررسی تعرفه های بخش دولتی در هیات دولت، افزود: متاسفانه هنوز تکلیف تعرفه های بخش خصوصی معلوم نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس