جامعه

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه ثبت‌نام برای شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته از فردا یکشنبه ۷ خرداد آغاز می‌شود، گفت: برگزاری آزمون در روز ۱۳ مردادماه است.

به گزارش مشرق، حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح جزئیات برگزاری آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 96، گفت: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته از فردا یکشنبه 7 خردادماه منحصراً از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آغاز می‌شود و شنبه 13 خردادماه پایان می‌یابد.

وی با بیان اینکه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته و اطلاعیه تکمیلی ثبت‌نام، همزمان با آغاز ثبت‌نام از داوطلبان فردا یکشنبه 7 خرداد بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد، افزود: پذیرش در برخی از رشته‌های این آزمون براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) صورت می‌گیرد که اطلاعات کامل آن در دفترچه راهنمای ثبت‌نام درج شده است.

توکلی اظهار داشت: همچنین آزمون آن دسته از رشته‌هایی که پذیرش در آنها بر اساس مندرجات دفترچه راهنما به صورت باآزمون انجام می‌شود، در روز 13 مردادماه در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار می‌شود.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تمام داوطلبان باید در مهلت درنظرگرفته شده پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و اطلاعیه تکمیلی سازمان سنجش در صورت واجد شرایط بودن برای ثبت‌نام در این آزمون اقدام کنند،‌ثبت‌نام و انتخاب رشته در یک مرحله انجام می‌شود و داوطلبان باید فرم انتخاب رشته اینترنتی را با توجه به کدرشته‌های اعلام‌شده تکمیل کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی دریافت می‌شود، داوطلبان باید از طریق کارت‌های بانکی عضو شبکه‌های شتاب برای پرداخت مبلغ 250 هزار ریال به عنوان وجه ثبت‌نام اقدام کنند، همچنین در مراحل مختلف فرایند این آزمون، خدمات پیام کوتاه ارائه می‌شود، بنابراین داوطلبانی که برای استفاده از پیام کوتاه تمایل دارن، می‌توانند با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت 5 هزار ریال تمایل خود را برای استفاده از پیام کوتاه نیز اعلام کنند.

توکلی گفت: داوطلبانی که علاقمند به شرکت در گزینش رشته‌های مؤسسات غیرانتفاعی و غیردولتی هستند نیز باید علاوه‌بر پرداخت مبلغ ثبت‌نام، مبلغ 51 هزار ریال دیگر نیز پرداخت کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس