امیر بنی‌طرفی

رئیس سازمان صنایع هوایی گفت: در شرایط فعلی ما از هیچ نمایشگر آنالوگی در هواپیما استفاده نمی‌کنیم و البته در این مسیر هنوز در ابتدای راه قرار داریم.

به گزارش مشرق، امیر بنی‌طرفی رئیس سازمان صنایع هوایی صبح امروز طی سخنانی در افتتاحیه کنفرانس علمی اویونیک، صنعت هوایی را یکی از مهمترین ارکان توسعه یافتگی دانست و اظهار داشت: سند توسعه هوافضای کشور در گذشته مصوب شد و در آن تعیین شده که ایران قدرت برتر هوایی در منطقه باشد.

بنی‌طرفی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه اویونیک طی سال‌های اخیر گفت: بیش از 30درصد هزینه های یک هواپیما و بالگرد و پهپاد در اویونیک خلاصه شده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از سالهای گذشته در ستاد کل نیروهای مسلح بدنبال ارتقا توان در حوزه اویونیک بودیم که یکی از موارد، موضوع یکسان سازی بود.

رئیس سازمان صنایع هوایی ادامه داد: به عنوان مثال، در هواپیماها رادیوهای مختلفی وجود دارد که ما رادیویی را ساختیم که به همه هواپیماها بخورد.

بنی‌طرفی تصریح کرد: از بروز و ظهور سامانه های متفاوت جلوگیری کرده و تلاش میکنیم از سامانه های یکسان در هواپیماها بهره ببریم.

وی با بیان اینکه ما نیازمند سیستم‌های مخابراتی با پهنای باند و چند منظوره و نیز سیستم‌های ناوبری هستیم، گفت: در شرایط فعلی از هیچ نمایشگر آنالوگی در هواپیماها استفاده نمی‌شود و البته ما در این مسیر هنوز در ابتدای راه هستیم.

رئیس سازمان صنایع هوایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروز دشمنان در حال تجهیز شدن هستند و ما دیدیم که ١١٠ میلیارد دلار از پول مسلمین را می‌دهند و سلاح می‌خرند اما ما خوشحالیم که خودمان سلاحمان را می‌سازیم و دستمان را جلوی کسی دراز نمی‌کنیم.

بنی‌طرفی با بیان اینکه همه موشک‌های ما باید در جنگ‌های آینده دارای رادار اکتیو باشند، تصریح کرد: باید خودمان را به رادار تجسس و مراقبت هوایی مجهز کنیم و آواکس خودمان را داشته باشیم.

وی گفت: امروز در مرزهای کشور ما انواع و اقسام سامانه های پدافندی وجود دارد و ما نمی‌توانیم جنگنده ای را به ماموریت بفرستیم درحالیکه نتواند امواج را تشخیص دهد.

رئیس سازمان صنایع هوایی با بیان اینکه باید در حوزه هواپیما و پهپادهای ناونشین فعالیت کنیم، افزود: وقتی ناوهای ما در آب‌های دور حضور دارند باید این توان برای پهپادهای ما ایجاد شود.

بنی‌طرفی تاکید کرد: باید حوزه پهپادهای مسلح را با سرعت دنبال کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: ما باید سیستم عامل بومی خودمان را داشته باشیم که اقداماتی هم در این خصوص شده است.

رئیس سازمان صنایع هوایی در پایان سخنان خود در خصوص توانمندی در حوزه طراحی و ساخت هواپیما گفت: استارت ساخت هواپیما از سال‌ها قبل خورده و از بحث طراحی و ساخت هواپیمای سبک و آموزشی و بالگرد و پهپاد عبور کرده ایم اما در بحث اویونیک کار زیادی داریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
    4 3
    چرا استفاده نمیکنیم
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
    11 1
    این تیتر با متن همخوانی نداره
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
    10 2
    اگه در ابتدای راه هستیم چطور در همه وسایل پروازیمون از نمایشگر دیجیتال استفاده می کنیم. مگر اینکه اصلا پرنده ای نباشه که نمایشگر آنالوگ و دبجیتال بخواهیم روش نصب کنیم
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
    5 0
    باید در این حوزه همانند حوزه موشکی جهادی عمل کنیم وگرنه در 10 سال آینده معادل 100 سال عقب خواهیم افتاد.
  • ا IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
    1 3
    منظورش این بوده در دنیا دیگه انالوگ استفاده نمیشه و ما تازه اول راه هستیم و داریم اینکار را میکنیم نه اینکه همه هواپیماهای ما دیجیتال هستن
  • بی نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
    1 0
    هرچند در زمینه صنایع هوایی بخصوص در بخش نظامی پیشرفت های خوبی داشته ایم . ولی به توجه به سطح تهدیدات رو به افزایش در اطراف ما، سرعت این پیشرفت ها کافی به نظر نمی رسد. می بایست شرکت های دانش بنیان را در این زمینه فعال و حمایت نمود بخصوص در بخش ایونیک.
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
    2 0
    اگه چهار نفر مثل شهید ستاری در نیروی هوایی داشتیم الآن اوضاعمون خیلی خیلی بهتر از اینی بود که میبینید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس