کد خبر 728212
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴
مایکل فلین

یکی از مقامات کنگره آمریکا اعلام کرده که اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید بازپرسان تحقیقات را درباره منبع تأمین بودجه سفر خود به روسیه در سال 2015 میلادی گمراه کرده است.

 به گزارش مشرق، «الیجا کامینگز» نماینده دموکرات کنگره آمریکا در نامه‌ای بامداد امروز سه‌شنبه اعلام کرد، «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید بازپرسان پرونده را در خصوص اینکه چه کسی هزینه سفر وی به روسیه را در سال ۲۰۱۵ میلادی تأمین کرده بود، گمراه کرده است.

بنا بر گزارش پایگاه «هیل» وابسته به کنگره آمریکا، «کامینگز» به عنوان عضو ارشد اصلی‌ترین کمیته تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا (کمیته نظارت و اصلاح دولت» در نامه‌ای به «جیسون چافتز» رئیس این کمیته تأکید کرد: «این کمیته اسنادی در اختیار دارد که نشان می‌دهد ژنرال فلین به بازپرسان پرونده که در سال ۲۰۱۶ از وی بازجویی می‌کردند، دروغ گفته است».

طبقه گفته این نماینده کنگره، فلین به بازپرسان گفته بود که «شرکت‌های آمریکایی» هزینه سفر وی را داده‌آند اما این کمیته اسنادی دارد که نشان می‌دهد رسانه روسی «راشاتودی» بودجه این سفر را تأمین کرده بود.

این نامه می‌افزاید:‌«به طور خاص، این کمیته، سند گزارش تحقیقات به تاریخ ۱۴ مارس ۲۰۱۶ را بدست آورده که نشان می‌دهد فلین به بازپرسان پرونده گفته بود که شرکت‌های آمریکایی هزینه سفر وی به مسکو در دسامبر سال ۲۰۱۵ را برای سفر شام با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه تأمین کرده بودند. منبع اصلی تأمین بودجه سفر ژنرال فلن به روسیه شرکت آمریکایی نبوده بلکه شبکه روسی راشاتودی بوده است».

بنا بر این گزارش، ظاهرا راشاتودی، مبلغ ۴۵ هزار دلار به فلین پرداخت کرده تا در جلسه دیدار با پوتین سخنرانی کند.

بر اساس این گزارش، فلین برای شهادت در کمیته اطلاعات مجلس سنای آمریکا فراخوانده شده بود، اما وکیل وی به این کمیته گفته که آقای فلین با استناد به حقوق خود ذیل متمم پنجم قانون اساسی آمریکا، از حضور در کمیته اطلاعات سنا خودداری کرده است.

فلین قبلا پیشنهاد داده بود تا در ازای مصونیت، در مقابل هر دو کمیته اطلاعاتی سنا و مجلس نمایندگان شهادت دهد اما روسای این کمیته‌ها پیشنهاد وی را رد کرده بودند.

مایکل فلین در ماه فوریه با بالا گرفتن جنجال‌ها درباره ارتباط تیم ترامپ با روسیه، به دلیل آنچه گمراه کردن «مایک پنس»‌ معاون رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مقامات کاخ سفید درباره گفت‌وگوهایش با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در واشنگتن خوانده شده بود، از سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید برکنار شده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس