هندبال

برخی از کاندیداهای ریاست فدراسیون هندبال معتقدند با توجه به اعلام انصراف رسمی علیرضا رحیمی از کاندیداتوری انتخابات ریاست فدراسیون هندبال، حضور وی در این انتخابات نقض قانون بوده است.

 به گزارش مشرق، مجمع انتخابات فدراسیون هندبال در حالی 17 اسفند ماه سال گذشته برگزار شد که این انتخابات با حواشی زیادی همراه بود. ابتدا موضوع ادعای ثبت نام سید ابوالحسن مهدوی، رئیس مستعفی فدراسیون هندبال، این انتخابات را به حاشیه برد. اولین ترکش‌های این ادعا در فضای مجازی بود و حمله تند مهدوی به علیرضا رحیمی، دیگر کاندیدای احراز این پست باعث شد رحیمی 10 دی ماه سال 1395 با ارسال نامه‌ای به وزیر ورزش انصراف خود با یک پیش شرط (انصراف در صورت حضور مهدوی در انتخابات) به وزیر ورزش اعلام کند.

متن نامه علیرضا رحیمی به وزیر ورزش در تاریخ 10 بهمن که در اختیار تسنیم قرار گرفته بود، به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر سلطانی‌فر

وزیر محترم ورزش و جوانان

با سلام و احترام همانگونه که مستحضرید اخیراً ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون هندبال برگزار و اینجانب هم افتخار حضور در بین ثبت‌نام‌کنندگان را دارم.

تجربه شانزده سال ریاست در این فدراسیون چنین نشان می‌دهد که حضور همزمان اینجانب و جناب آقای مهدوی در انتخابات، فارغ از هر گونه نتیجه حتی انتخاب سایر عزیزان، موجب ایجاد دو دستگی در بین جامعه هندبال خواهد شد که این موضوع نه به سود خانواده هندبال کشور است و نه خوشایند اینجانب که همواره بستر موفقیت در ورزش را در سایه وحدت و همراهی و همدلی دیده‌ام. در چنین فضایی، به منظور رسیدن هندبال به ایده‌آل‌ها، باید از منیت‌ها گذشت و «ما» بودن را مشق کرد.

در راستای ایجاد همدلی برای رسیدن هندبال ایران به جایگاه شایسته برخورد وظیفه دانستم تا بدینوسیله معروض دارم چنانچه شرایط حضور آقای مهدوی فراهم آید و ایشان در زمره کاندیداهای نهایی باشند، این مکتوبه به منزله اعلام انصراف اینجانب بود و به عنوان یک ایرانی، برای هندبال و ورزش کشورم آرزوی بهترین‌ها را دارم.

توفیق روز افزون شما و همکاران را در رسالت خطیری که برعهده دارید از درگاه حضرت حق خواستارم.»

 پس از اعلام این انصراف و ثبت آن در وزارت ورزش رحیمی 4 روز بعد یعنی 14 بهمن ماه در نامه شماره 5042/1 (ثبت شده در دبیرخانه حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان) به وزیر ورزش و جوانان رسما و به صورت کتبی انصراف خود را از شرکت در انتخابات اعلام کرد. (تصویر زیر)

با وجود اعلام انصراف رحیمی، وی به عنوان اصلی‌ترین گزینه ریاست فدراسیون هندبال در مجمع انتخابات شرکت و با کسب 34 رای از 41 رای ماخوذه برای 4 سال به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد.

حالا و پس از گذشت 2 و ماه و نیم (75 روز) از برگزاری انتخابات برخی از کاندیداهای ریاست فدراسیون نسبت به دو انصراف رحیمی به وزارت ورزش اعتراض کرده و درخواست رسیدگی به این موضوع را از سوی وزیر ورزش دارند.

این کاندیداها معتقد هستند با وجود انصراف رسمی و کتبی علیرضا رحیمی و نیز انجام مراحل اداری مربوط (ثبت و دستور بر روی نامه)هیچگونه مدارکی از سوی وزارت ورزش و جوانان به مهدی حیدری، دبیر مجمع ارائه نشده و وی نیز در مصاحبه‌ای در خصوص انصراف رحیمی اظهار  داشته است" من در جریان انصراف هیچ‌یک از کاندیداها نیستم. اگر بحث انصراف باشد من تاکنون انصراف رسمی از هیچ کدام از کاندیداها ندیدم. من هم تنها در رسانه‌ها خواندم، لذا با توجه به شرایط به وجود آمده جامعه هندبال، اعضای مجمع و هیچ یک از کاندیداها از انصراف کتبی نامبرده آگاهی نداشته و آن را شفاهی قلمداد می‌نمایند."

این کاندیداها معتقدند طبق آیین نامه تشکیل مجمع عمومی فدراسیون‌های ورزشی برای انتخاب رئیس فدراسیون مصوب 1/9/1381 نقض صریح آیین نامه مذکور در روند برگزاری انتخابات صورت گرفته و به استناد ماده 3 آیین نامه تشکیل مجمع عمومی فدراسیون‌های ورزشی برای انتخاب رئیس فدراسیون  افرادی که مایل به کاندیدا شدن برای احراز ریاست فدراسیون هستند می‌توانند در محل فدراسیون حضور یافته و بر اساس ضوابط نسبت به ثبت نام اقدام کنند، پس مفهوم مخالف آن این است که شخص کاندیدا که با میل و با اراده باطنی نسبت به ارائه کتبی انصراف اقدام می‌کند، تمایلی به شرکت در انتخابات نداشته پس طبق ماده 5 آیین نامه مذکور وزارت ورزش و جوانان نباید نسبت به تایید و انتشار علیرضا رحیمی اقدامی صورت می‌داده است. آنها می‌گویند انصراف کتبی نامبرده به رسمیت قانونی و اداری شناخته نشده که با دخالت مستقیم دولت (وزارت ورزش و جوانان) در انتخابات فدراسیون هندبال به نوعی تخلف و قلب واقعیت رخ داده است.

حال و با گذشت 2 ماه و نیم از برگزاری انتخابات فدراسیون هندبال و با توجه به اینکه رحیمی انصراف کتبی داده، باید دید این اعتراض به نتیجه خواهد رسید یا خیر و واکنش وزارت ورزش به این موضوع چه خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس