یادداشت

به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها در آستانه سفر ترامپ مجبور به امتیاز دهی به اسیران فلسطینی هستند.

به گزارش مشرق، سید محمد جعفر رضوی در یادداشتی نوشت:

اعتصاب غذای اسیران فلسطینی از یک ماه گذشته است. روزها می گذرند و خبر سفر ترامپ که قرار است امروز دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ (۲۲ می ۲۰۱۷) به فلسطین انجام شود کم کم تمام فضای رسانه ای منطقه را پر کرده است اما آنچه با گذشت زمان هر روز بیشتر ذهن صهیونیست های غاصب را به خود مشغول داشته، این است که با اعتصاب غذای اسیران فلسطینی در زمان سفر ترامپ چه باید بکنند؟

صهیونیست ها تا کنون با اعتصاب غذای فلسطینیان چه کرده اند؟

از زمان آغاز اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی زندان های رژیم صهیونیستی، صهیونیست ها تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا این اعتصاب را اولا به رسمیت نشناسند، ثانیا با اقدامات غیر مستقیم و پنهانی به این اعتصاب ضربه زده، با تخریب رهبران آن، اعتصاب را به شکست بکشانند.

صهیونیست ها از روز نخست اعتصاب غذا تلاش کردن با انتقال و جابه جایی اسیرانی که اعتصاب غذا کرده اند نگذارند صدای اعتصاب کنندگان به گوش رسانه ها برسد. طی این اقدام صهیونیست ها رهبران اصلی این جریان یعنی مروان برغوثی و احمد سعدات را به همراه تعدادی از رهبران دیگر گروه های فلسطینی از زندانی که در آن اعتصاب غذا را آغاز کرده بودند به زندان های دیگری منتقل کردند برخی از آنها به زندان هایی منتقل شدند که حتی جزء زندان های ثبت شده در صلیب سرخ جهانی نیز نبود. در زندان های جدید نیز این رهبران را به زندان انفرادی بردند.

اقدام دیگر صهیونیست ها ایجاد شایعه در رسانه های فلسطین بود. آنها ابتدائا اعلام کردند تعدادی از زندانیان فلسطینی، اعتصاب غذای خود را شکسته اند. در شنیع ترین اقدام صهیونیست ها، فیلمی از مروان برغوثی در فضای مجازی منتشر شد که در آن نشان داده می شد مروان برغوثی مخفیانه در حال خوردن غذا در یک سرویس بهداشتی است.  این فیلم قلابی و شایعات ذره ای اختلال در اراده و عملکرد اسیران اعتصاب کننده ایجاد نکرد.

یک اقدام دیگر صهیونیست ها پس از اعلام شروط اسیران فلسطینی از سوی رهبران آنها این بود که اعلام کردند با هر کسی غیر از رهبران این اعتصاب حاضر است مذاکره کند. در همین راستا آنها شایعاتی را نیز منتشر کردند و به دفعات اعلام کردند تعدادی از اسیران فلسطینی حاضر به مذاکره با مسئولان رژیم صهیونیستی شده اند و در حال مذاکره هستند.

در اقدامی تکراری، صهیونیست ها تلاش کردند اسیرانی را که دست به اعتصاب غذا زده اند مجبور به خوردن غذا کنند . این اقدام با واکنش شدید بین المللی و فلسطینی ها مواجه شد. اقدامی که همواره از سوی صهیونیست ها تکرار شده اما هیچ گاه به نتیجه نرسیده است.

با همه ی این اقدامات اعتصاب غذا از یک ماه عبور کرده است. و تنها ۱ روز مانده به سفر ترامپ به فلسطین اشغالی در حالی که رئیس جمهور آمریکا در منطقه به سر می برد ۲۰۰ نفر از زندانیان فلسطینی به جمع اعتصاب کنندگان پیوستند و تعداد اعتصاب کنندگان به ۲ هزار نفر نزدیک شد.

سفر ترامپ و ترس صهیونیست ها

حال که این اعتصاب ها ادامه یافته اند و قرار است ترامپ به زودی به فلسطین سفر کند این نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخته است که نکند همزمانی سفر ترامپ به فلسطین با ادامه اعتصاب غذای اسیران فلسطینی چه تبعات امنیتی ممکن است برای صهیونیست ها به همراه داشته باشد.

ترس صهیونیست ها از یک واقعیت حکایت دارد. این واقعیت از این قرار است که اعتصاب غذای اسیران با گذشت زمان هر روز حساسیت بیشتری می یابد. این حساسیت به جامعه فلسطینی منتقل می شود یعنی با اضافه شدن به روزهای اعتصاب غذا جامعه فلسطینی نیز نسبت به سلامت اسیران فلسطینی حساس تر می شود. حال اگر همزمان با سفر ترامپ حال یکی از اسیرانی که اعتصاب غذا کرده اند وخیم شود و یا پیامی از سوی رهبری اعتصاب به جامعه فلسطین منتقل شود سفر ترامپ می تواند با مشکلاتی مواجه شود که قابل پیش بینی نیستند.

نشست های امنیتی سری

اخبار واصله حاکی از آن است که ناداو آرگمان، رئیس دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «شاباک» به همراه تعدادی از مقامات این رژیم با «ماجد فرج»، رئیس دستگاه امنیتی و حسین الشیخ، رئیس امور مدنی تشکیلات خودگردان فلسطین طی روزهای اخیر دیدارهایی سری داشته اند. این نشست های سری به یافتن راهکارهایی برای پایان دادن به اعتصاب غذای اسیران فلسطینی از طریق اجرای درخواست اسیران اختصاص یافته است.

این در حالی است که ابومازن، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای استقبال از ترامپ و حضور در نشست شورای همکاری خلیج فارس به ریاض عربستان رفته است.

شمشیری برنده تر از مذاکره

به نظر می رسد صهیونیست ها در آستانه سفر ترامپ مجبور به امتیاز دهی به اسیران فلسطینی هستند. اسیرانی که با به خطر انداختن سلامتی خود با امتناع از غذا خوردن و با شکم های خالی به جنگ اشغالگران رفته اند. کاری که مذاکره کنندگان و سازشکاران فلسطینی طی ۲۵ سال مذاکره نه تنها به آن دست نیافتند بلکه از ثوابت ملت فلسطین عقب نشینی کرده اند. رسانه های غربی این روزها از طرحی پیشنهادی خبر داده اند که ابومازن قصد دارد در دیدار با ترامپ از آن رونمایی کند و براساس آن از ۶.۵ درصد زمین های فلسطینی در تبادل اراضی با صهیونیست ها صرف نظر کند.

نتیجه

تاریخ فلسطین همواره نشان داده است تنها راه به عقب راندن صهیونیست ها، مقاومت است و باید آنها را با مقاومت مجبور به عقب نشینی کرد. بیش از ۲۵ سال مذاکره نشان داد صهیونیست ها با مذاکره و سازش به اهداف خود می رسند و با مقاومت مجبور به عقب نشینی هستند. هرچند صهیونیست ها اگر امتیازی هم دهند پس از سفر ترامپ بر اسیران اعتصاب کننده سخت خواهند گرفت اما صهیونیست ها راهی جز تسلیم در برابر اسیران نخواهند داشت. این تجربه ای است که خضر عدنان و محمد القیق آن را به اثبات رسانده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس