کد خبر 727607
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷
رزمایش مشترک ترکیه و آذربایجان

خبرگزاری آمریکایی از پایان یافتن رزمایش «شیر مشتاق» در اردن با حضور 7200 نظامی از 22 کشور جهان با هدف نمایش قدرت آمریکا خبر داد.

به گزارش مشرق، رسانه های غربی هدف از رزمایش اخیر آمریکا و انگلیس و چند کشور عرب در اردن را به  عنوان سکویی برای  ترساندن  دولت سوریه بیان کردند به طوری‌که خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در این زمینه نوشت: این رزمایش بین‌المللی که به نظر مرعوب گرداندن  دولت سوریه باشد، در حالی خاتمه داده شد که  پنجشنبه گذشته  پرواز بدون وقفه  و سی و شش ساعته  بمباران هوایی پایان پذیرفت  تا نشان داده شود که آمریکا می‌تواند به اهداف دور دست نیز برسد.

بر اساس این گزارش، در رزمایش ده روزه «شیر مشتاق» 7200 نظامی از 22 کشور شرکت کردند. این رزمایش همچنین شامل شلیک‌های واقعی از سوی جنگنده‌ها و نیرو‌های زمینی در منطقه عملیاتی بود.

«کیل رینز» سخنگوی مقر فرماندهی مرکزی آمریکا این عملیات را بزرگترین و پیچیده‌ترین حضور نیروهای آمریکا در منطقه نام نهاد.

این خبرگزاری نوشت: حضور گسترده نظامیان غربی و عرب موجب ترس دولت سوریه شده است.

سخنگوی مقر فرماندهی مرکزی آمریکا از پرواز بمب افکن‌ «بی-1» کشورش  به اردن و پرتاب بمب‌های نقطه زن در منطقه عملیاتی این رزمایش در خاک اردن و بازگشت بدون توقف آن به آمریکا که  در مجموع سی و شش ساعت زمان برد، اشاره کرد.

سخنگوی یاد شده به پرواز این بمب افکن و این‌که بمب افکن‌های بی – 1 و بی-52  نیروی هوایی این کشور قادرند به هر نقطه از جهان حمله کنند، تمرکز داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس