کد خبر 725802
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
جردن باروز

یک مقام آگاه در فدراسیون کشتی روز چهارشنبه از تمایل «جردن باروز» آزادکار تیم ملی کشتی آمریکا برای سفر به تهران به همراه خانواده اش خبر داد.

به گزارش مشرق، این کشتی گیر آمریکایی آخرین بار روزهای 28 و 29 بهمن ماه سال 95 به همراه تیم ملی کشتی آزاد آمریکا به ایران سفر کرده بود و در جام جهانی کشتی در کرمانشاه شرکت کرد.
آنگونه که «باروز» در خاطرات خود از سفر به ایران گفت: حضور در ایران و شهر کرمانشاه به همراه تشویق های مهیج تماشاگران ایرانی در سالن مسابقات جام جهانی لحظات فراموش نشدنی بوده است.
او گفته بود که «در آمریکا نیز ما را آنگونه که در شهر کرمانشاه تشویق کردند، حمایت نمی کنند».
باروز سیه چرده سه ماه پس از روزهای خاطره انگیزش در شهر کرمانشاه، بار دیگر از تمایل خود برای بازدید از آثار تاریخی و دینی ایران خبر داد.
خبری که فدراسیون کشتی با دعوت از او و خانواده اش به بازدید از ایران در تلاش است تا نشان دهد دیپلماسی ورزشی تا چه حد می تواند در تغییر نگرش ملت ها و تغییر دیدگاه دولت ها موثر باشد.
قهرمان جهان و المپیک آمریکا با قدردانی از دعوت ایران از او برای سفر به کشوری با تمدن کهن، گفت: من و همسرم قصد داریم بعد از رقابت های جهانی پاریس، سفری به ایران داشته باشیم.
باروز گفت: این سفر احتمالا در اوایل پائیز صورت خواهد گرفت تا از کشور زیبای شما دیدن کنم.
جام جهانی کشتی آزاد در سال 2017 روزهای 28 و 29 بهمن سال 95 در کرمانشاه برگزار با حضور هشت کشور برتر کشتی جهان شامل ایران، روسیه، ترکیه، آمریکا، گرجستان، جمهوری آذربایجان، هند و مغولستان برگزار شد که تیم ملی ایران در دیدار فینال با شکست آمریکا بر سکوی قهرمانی قرار گرفت.
پیش از آغاز این مسابقات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در فرمانی ورود اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران را به خاک آمریکا برای مدت محدود ممنوع کرد. وزارت امور خارجه ایران متعاقب این فرمان، اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران حق متقابل را برای خود محفوظ می دارد و در خصوص ورود اتباع آمریکایی به خاک ایران کمیته ای ویژه تصمیم گیری می کند.
برهمین اساس وزارت امور خارجه ایران نیز اعلام کرد که کمیته ویژه بررسی صدور روادید برای اتباع آمریکایی تصمیم گرفت به کشتی گیران این کشور برای حضور در جام جهانی کشتی در ایران روادید ندهد.
پس از آن و در پی لغو فرمان اجرایی ترامپ توسط قاضی فدرال آمرکایی، رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی در نامه ای به وزیر ورزش و جوانان درخواست کرد که درمورد موضوع سفر تیم ملی کشتی آزاد آمریکا بازنگری شود و وزارت امور خارجه پس از بررسی این موضوع اعلام کرد: با توجه به توقف اجرای محدودیت های تبعیض آمیز علیه ورود شهروندان ایرانی به آمریکا بر اساس حکم قاضی فدرال این کشور و با عنایت به درخواست رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران و رئیس اتحادیه جهانی کشتی، با صدور روادید برای تیم کشتی آمریکا به منظور شرکت در مسابقات جام جهانی کشتی در کرمانشاه موافقت می شود.
دیپلماسی فعالانه جمهوری اسلامی ایران و جدا کردن مقوله ورزش از سیاست سبب شد که تیم ملی کشتی آزاد آمریکا با همه بزرگان خود از جمله جردن ارنست باروز دارنده مدال طلای المپیک 2012 لندن و دو مدال پیکارهای جهانی و کایل اسنایدر قهرمان سال 2015 جهان و بازی های المپیک 2016 ریو به ایران باید.
باروز نخستین بار در جام جهانی کشتی آزاد در سال 2013 نیز در تهران حضور پیدا کرده بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس