کد خبر 725729
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
قتل

مرد جوانی که در همدستی با یک زن نقشه قتل شوهر زن خیانتکار را طراحی و اجرا کرده بود به اعدام محکوم شد. اما در پای چوبه دار توانست با جلب رضایت اولیای دم و پرداخت 250 میلیون تومان از قصاص نجات یابد.

به گزارش مشرق،  مرد جوانی که در همدستی با یک زن نقشه قتل شوهر زن خیانتکار را طراحی و اجرا کرده بود در دادگاه کیفری تهران به اعدام محکوم شد. اما درحالی که با چوبه دار چند قدم فاصله داشت توانست با جلب رضایت اولیای دم و پرداخت 250 میلیون تومان از قصاص نجات یابد.

براساس پرونده‌ای که درباره این جنایت تشکیل شده است، حدود چهار سال پیش با ناپدید شدن مرد 35 ساله‌ای به‌نام پیمان، همسر جوانش به‌نام پروانه به اداره آگاهی رفت و به کارآگاهان گفت: «شوهرم گم شده و خبری از او ندارم.» اما در جریان بازجویی‌ها، سرانجام ماجرای قتل شوهرش را فاش کرد.

او گفت: «چند وقتی بود که با مرد جوانی به‌نام «اکبر» آشنا شده بودم و از آنجایی که از اخلاق بد همسرم خسته شده بودم با این مرد نقشه کشتنش را کشیدیم. بعد هم با دارویی که خریده بودم شوهرم را مسموم کردم و طبق نقشه اکبر به خانه آمد و شوهرم را خفه کرد. بعد هم جسدش را در اطراف جاده ساوه رها کرد. »

در پی اعتراف زن خیانتکار، همدستش نیز دستگیر شد و پس از برگزاری جلسه محاکمه که در سال 94، پروانه به اتهام معاونت در قتل همسرش و رابطه نامشروع به 10 سال حبس و 99 ضربه شلاق محکوم شد.

قضات دادگاه اکبر را هم به اتهام مباشرت در قتل به قصاص و همچنین به خاطر رابطه نامشروع به 99 ضربه تازیانه محکوم کردند. تا اینکه این مرد با جلب رضایت اولیای دم و پرداخت 250 میلیون تومان از اعدام نجات یافت.

در دومین دادگاه / صبح دیروز اکبر از زندان به شعبه دوم دادگاه کیفری منتقل شد تا از جنبه عمومی جرم محاکمه شود.او به قضات گفت: «من جرم بزرگی مرتکب شده‌ام و اتهام را قبول دارم. برای پرداخت دیه هم خانه پدری و هم خانه دامادمان را فروخته‌ایم و 80 میلیون تومان هم وام گرفته‌ایم تا رضایت اولیای دم را جلب کنم.»در پایان جلسه دادگاه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ا IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
    1 2
    زنایی که منجر به قتل شده حکمش ۹۹ ضربه شلاق هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس