کد خبر 725626
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹
ماکرون

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در گزارشی اعلام کرد رئیس جمهور جدید فرانسه، نخستین رئیس جمهور در این کشور است که خدمت اجباری سربازی را نگذرانده است.

به گزارش مشرق، در این گزارش آمده است: امانوئل مکرون، فرمانده کل این کشور متولد 21 دسامبر سال 1977، نخستین رئیس جمهوری است که به خدمت سربازی نرفته و از هیچ تخصص نظامی برخوردار نیست.

طبق اعلام اسپوتنیک، مکرون از آخرین نسلی از فرانسوی هاست که باید به خدمت سربازی اعزام می شدند. خدمت اجباری سربازی در سال 1996 برای تمامی فرانسوی هایی که پس از 31 دسامبر سال 1978 متولد شده بودند، متوقف شد. در واقع در مدت پایان دوره انتقالی سربازی اجباری به سربازی داوطلبانه، شمار اندکی از جوانانی که در سال 1977 متولد شده بودند، به خدمت نظامی فراخوانده شدند.

همچنین مکرون می توانست در سال 2002 و به هنگام تحصیل در مدرسه ملی مدیریت "ENA" از افراد داوطلب برای خدمت در ارتش شود؛ اما او آن زمان نمی دانست پس از گذشت 15 سال رئیس جمهور فرانسه خواهد شد.

برخی از ناظران معتقدند این مسأله تأثیری بر اداره کشور از سوی وی ندارد؛ اما شماری دیگر بر این باورند فرانسه از قوی‌ترین کشورهای جهان به حساب می آید و وارد بسیاری از جنگ های داخلی در مبارزه با تروریسم شده که لازمه آن اقدامات ارتش است. همچنین طبق عقیده این گروه، نیروهای فرانسه در خارج از مرزهای خود نیز در شمار نیروهای حافظ صلح و یا ناتو در مسأله مبارزه با تروریسم در سوریه بوده و این مسأله نیازمند داشتن پیشینه‌ای نظامی است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس